جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۷:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۲۱ ساعت ۲۰:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار در شورای ترافیک استان مطرح کرد:

ساماندهی ترافیک نقش مهمی در توسعه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایفا می‌کند / تغییر ساعات کاری اداری و مراکزی آموزشی در مهرماه سال جاری / کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری و افزایش ۸ درصدی برون شهری

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان ساماندهی ترافیک نقش مهمی در توسعه شهری ایفا می‌کند، گفت: در جلسه شورای ترافیکی امروز ۱۰ مورد از مسائل ترافیکی استان مطرح و تصمیماتی اخذ گردید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی امروز(۲۱ شهریور) در جلسه هماهنگی شورای ترافیک استان که در محل سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رفع مسائل و مشکلات ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقا و توسعه شهری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه مسائل ترافیکی استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پروژه اتصال بلوار کمربندی اسلام‌آباد به خیابان اورامان، مسائل و مشکلات زیرساختی میادین آزادی و انقلاب سنندج و خیابان‌های منتهی به آن،  احداث سرعتگاه در معابر شهرک‌های بعث، وحدت و خیابان شهدا بنا به درخواست ساکنین، ایمن‌سازی پیاده‌راه خیابان شهید حسین یوسفی و ساماندهی دستفروشان خیابان غفور از جمله دستور‌کارهای جلسه امروز بود که مورد بررسی قرار گرفت.

 

معاون عمرانی استاندار به تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس در مهر‌ ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با هدف روانسازی ترافیک صبحگاهی، ساعات ۷ تا ۷:۳۰ برای تردد سرویس‌های مراکز آموزشی و ساعات ۷:٤۵ تا ۸ صبح برای ادارات تعیین گردید که این طرح تا آخر مهر‌‌‌ ماه اجرا می‌شود.

 

حبیبی در ادامه به تصویب اختصاص دو لکه زمین از اراضی ملی روستای سرنجیانه جهت اجرای پارک علم و فناوری اشاره و اظهار کرد: با توجه به عقب‌ماندگی استان کردستان در بحث پارک‌های علم و فن‌آوری، ایجاد چنین مراکزی می‌تواند به نوآوری تکنولوژی و اقتصاد استان کمک کند.

 

وی در خصوص آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری و برون شهری استان از ابتدای سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: وضعیت تصادفات درون شهری مناسب است و از ابتدای امثال تا کنون ۲۳ نفر فوت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ نفر کاهش داشته است.

 

حبیبی اضافه کرد: وضعیت استان در تصادفات منجر به فوت برون شهری و روستایی با افزایش حدودا  ۸ درصدی وضعیت خوبی نداشته و به دنبال یافتن راهی برای کاهش این آمار هستیم.