جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۸:۳۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۲۵ ساعت ۱۷:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاکید کرد:

الزام به جذب کامل اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی / استعلامات نهضت ملی به صورت شفاف و واضح پاسخ داده شود / برگشت اعتبارات کردستان از هیچ مدیری قابل قبول نیست

استاندار کردستان گفت: با توجه به موافقت‌نامه‌های مبادله شده انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تلاش شبانه‌روزی، ظرف یک‌هفته باقیمانده تا پایان سال مالی عمرانی اعتبارات تملک دارایی های استان را جذب کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به اهمیت مسکن در کل کشور و استان کردستان، اظهار داشت: کردستان دومین استان از نظر تعداد متقاضی تایید نهایی شده مسکن ملی است که این نشان از ضرورت و اهمیت بسیار ویژه این موضوع در استان است.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع مسکن مهم‌ترین دغدغه استان است، گفت:  طرح نهضت ملی مسکن، شعار رییس جمهور شهید و مختص دولت قبل نیست بلکه قانونگذار آن را در قالب قانون جهش تولید مسکن مصوب کرده و دولت ملزم به اجرای آن است.

 

استاندار کردستان تصریح کرد: در استان‌هایی همچون کردستان که زمین محدود و عمدتا از مرغوبیت کشاورزی برخوردار است، باید تبصره‌ای در قانون جهش تولید مسکن دیده می‌شد تا اجرای پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

زارعی‌کوشا به دستگاه‌های اجرایی که در زمینه پاسخ به استعلام نهضت ملی مسکن، مشروط و یا مبهم اظهار نظر می‌کنند تذکر داد و افزود:  هیچ مسئولی موافق الحاق زمین‌های مرغوب کشاورزی به محدوده شهری نیست و تنها تاکید بر انجام کار کارشناسی دقیق و شفاف درباره توسعه محدوده‌های شهری است.

وی در ادامه با اشاره به طرح الحاق ۲۸۶ هکتار زمین به محدوده شهر دیواندره، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در استعلام انجام گرفته برای الحاق این اراضی به محدوده دیواندره در قالب طرح نهضت ملی مسکن، حتما باید صریح و شفاف پاسخ دهند و استعلام مشروط و مبهم پذیرفتنی نیست.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه تعداد متقاضیان مسکن ملی در دیواندره بالا است، افزود: ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر در این شهرستان متقاصی اولیه مسکن ملی بودند که با پالایش انجام شده، پنج هزار و ۳۵۲ نفر تایید نهایی شد و با الحاق ۴۹.۵ هکتار زمینه بهره‌مندی هزار و ۹۹۱ نفر از این تعداد فراهم شد.

 

زارعی‌کوشا در بخش پایانی گفته‌های خود، یادآورد شد: با توجه به موافقت‌نامه‌های مبادله شده انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تلاش شبانه‌روزی، ظرف یک‌هفته باقیمانده تا پایان سال مالی تمامی اعتبارات استان را جذب و هیچ اعتباری را به مرکز برگشت ندهند.

 

گفتنی است که؛ در این نشست موضوع الحاق ۲۸۶ هکتار از ضلع شمال غربی دیواندره به محدوده شهر برای نهضت ملی مسکن به دلیل تکمیل نبودن استعلامات از سوی دستگاه‌های متولی، مصوب نگردید و به جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موکول شد.