جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۰:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۲۵ ساعت ۱۸:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار:

کردستان هفتمین استان مهمانپذیر کشور / اختصاص ۱۲ درصد مصوبات کارگروه زیربنایی به حوزه گردشگری / نقش پررنگ مسکن در تورم کردستان

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان نقش مسکن در تورم خانوار‌های کردستانی را پررنگ دانست و گفت: مسکن در تورم خانوار‌های ایرانی و به تبع آن کردستانی نقش مهمی دارد و این امر بر اهمیت ایجاد مسکن حمایتی افزوده است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “کیومرث حبیبی” شامگاه امروز شنبه (۲٤ شهریور) در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در که محل سالن جلسات سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان برگزار شد، اظهار داشت: در کارگروه امور زیربنایی استان  از اول سال تاکنون تعداد ۱٤۵ مصوبه داشته‌ایم که از این میزان ۸٤ درصد تصویب، ٤ درصد رد و مابقی به جلسه بعدی کارگروه برای تکمیل مدارک موکول شده که در مجموع می توان گفت معمولا بیش از  ۹۵ درصد درخواست‌ها در کارگروه امور زیر بنایی استان تایید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قبلا عمده مصوبات در بخش کشاورزی بود، افزود: اکنون بخش گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و ۱۲ درصد مصوبات کارگروه زیربنایی استان در سال جاری مربوط به این حوزه است.

 

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده  توسط دبیر ستاد سفرهای کشوری در تعطیلات اخیر ۱/٦ میلیون نفر گردشگر وارد استان شده‌اند که ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی و ظرفیت قطار سنندج شاهد بر این مدعاست، و طبیعتاً ورود این میزان گردشگر درآمد‌زایی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

حبیبی با بیان اینکه بر اساس مستندات سازمان میراث فرهنگی، کردستان هفتمین استان مهمانپذیر کشور است، گفت: یکی از دلایل افزایش تصادفات جاده‌ای کردستان در بخش برون شهری در چنده ماه اخیر نیز به جهت رونق گردشگری و افزایش حجم تردد خودرو‌ها در استان بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش مسکن در تورم خانوار را بسیار پررنگ تلقی کرد و افزود: مسکن در تورم خانوار‌های ایرانی و به تبع آن کردستانی نقش مهمی دارد و این امر بر اهمیت ایجاد مسکن حمایتی افزوده است.

 

حبیبی به الحاق ۲۸۶ هکتار از اراضی شمال غربی شهرستان دیواندره به محدوده شهر در قالب طرح نهضت مسکن ملی اشاره و اظهار کرد: دیواندره یکی از شهرستان‌های استان با رشد جمعیتی بالاست و می‌توان گفت الحاق این اراضی به محدوده شهر کمک شایانی به توسعه این شهرستان و نهضت ملی مسکن خواهد کرد.