جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۷:۰۶:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۱ ساعت ۱۸:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان:

دولت چهاردهم اهتمام خود را برای توسعه همه جانبه کردستان بکار می‌گیرد / زحمات و تلاش‌های استاندار سابق کردستان قابل تقدیر است

وزیر کشور گفت: دولت چهاردهم تمام اهتمام خود را بکار می گیرد تا کردستان نسبت به گذشته، روز به روز آبادتر و براساس ظرفیت‌ها، پیشرفت کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، اسکندر مؤمنی در آئین تکریم و معارفه استاندار کردستان که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خود را  نسبت به خدمت‌گزاری به مردم کردستان متعهد می‌دانیم چرا که مردم قهرمان این استان در دوران دفاع مقدس از مرز و بوم این کشور دفاع کردند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه دولت چهاردهم اهتمام خود را برای پیشرفت روزافزون استان به‌ کار خواهد برد، افزود: امروز استان کردستان دارای یکپارچگی در همه‌ حوزه‌های مختلف امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است.

وزیر کشور گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های مناسبی است که با همدلی و تعامل سازنده می توان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره برد تا شاهد کردستانی آبادتر باشیم.

مومنی با اشاره به اینکه آبادانی استان بعد از دوران دفاع مقدس آغاز شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کردستان زیرساخت‌هاست و باید برای توسعه آن خصوصا در حوزه حمل و نقل، تمام توان خود را بکار ببریم چرا که مقدمه پیشرفت، توسعه زیرساخت‌ها است.

وی خطاب به استاندار جدید کردستان، بر لزوم پیگیری مسیر بزرگراهی شمال غرب- جنوب که در محدوده استان وجود دارد، تاکید کرد و گفت: کارهای مطالعاتی راه‌آهن سنندج- مریوان آغاز شده و این مسئله نیز باید با جدیت پیگیری شود.

وزیر کشور به بازارچه‌های مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و اصولی می‌توان مشکلات بازارچه‌های مرزی و کولبران را که از دغدغه‌های مردم استان است، رفع کرد.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اولین استاندار در هفته وحدت معرفی شد، گفت: انتخاب این استاندار در  کمیته‌ای که متشکل از افراد یا تجربه و نخبه برای شناسایی مدیران است، انجام شد که انتخاب آنها کاری کارشناسی و براساس شاخص‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور بر موضوع کارشناسی و انتخاب مدیران براساس روندهای علمی مصمم هستند، افزود: کارآمدی، موفقیت در مسئولیت‌ها و داشتن تجربه لازم، آشنایی به جغرافیای منطقه، جوان بودن و بازنشسته بودن از جمله شاخص‌های انتخاب استانداران است که توسط کمیته یاد شده مدنظر قرار می‌گیرد.

مومنی گفت رییس جمهور با تاکید بر انتخاب استانداران براساس ضوابط یاد شده، حتی برای استان خودشان نیز فردی را معرفی نکرد.

وزیر کشور خطاب به استاندار جدید کردستان گفت: خداوند به دکتر زره‌تن لهونی توفیق خدمت به مردم این دیار را داد و به ایشان توصیه می‌کنم با توجه به اینکه زمان بسیار سریع می‌گذرد و باید از تمام فرصت‌ها استفاده کرد، با هماهنگی همه بخش‌ها و مشورت با بزرگان، علما و نمایندگان تلاش کند و براساس ظرفیت‌های کردستان پیشرفت را در استان رقم بزند.

وزیر کشور با تقدیر از خدمات شهدای خدمت و دولت سیزدهم که وقت و زمان برای خدمت نمی‌شناختند، از خدمات سه‌ ساله اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایشان حوادث متعددی پشت سر گذاشتند و شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌های متداوم ایشان در همه امور استان بودیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور بر شعار دولت وفاق ملی در انتخاب کابینه اهتمام ورزید، اضافه کرد:  هر کس از هر نگاه، قوم و مذهبی باشد بکارگیری خواهد شد و در استفاده از مجربین و مسئولان و زحمتکشان کرد در وزارت کشور استفاده می‌کنیم.

مؤمنی وعده استفاده از توان ظرفیت‌ها و نیروهای انسانی کردستان و پیگیری دغدغه‌های مردم استان را داد و گفت: استاندار و فرمانداران و بخشداران  نماینده دولت هستند که مسئولیت بزرگی برای شتاب بخشی و تسهیل در امور و شناسایی ظرفیت‌ها بر عهده دارند و اگر با برنامه‌ریزی این اتفاقات پیگیری شود همه سازمان‌ها به حرکت در می‌آید