جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۷:۰۵:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۴ ساعت ۲۰:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در آئین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس :

گنجینه دفاع مقدس به نسل آینده منتقل شود / خانواده معظم شهدا نماد افتخار آفرینی ملت ایران هستند

استاندار کردستان گفت: واقعیت‌ها، دستاوردها و گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذار به نسل‌ جدید منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “آرش زره‌تن لهونی” امروز چهارشنبه ۴ مهرماه در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم  پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، این ایام ارزشمند را به همه رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان تبریک گفت و از خداوند متعال سربلندی، عزت و سرافرازی ایران اسلامی را خواستار شد.

 

وی با اشاره به رشادت‌ رزمندگان انقلاب در دفاع مقدس وبازخوانی خاطرات فداکاری‌های آن دوران خاطرنشان کرد: اقتدار نیروهای نظامی در آن مقطع در شرایطی که انقلاب نوپا و تازه به پیروزی رسیده بود با قدرت امروزی آنان قابل قیاس نیست اما به لطف خداوندکریم و به واسطه ظرفیت و محبوبیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همراهی و حضور مردم در کنار نیروهای نظامی، ارتش و سپاه، ما پیروز میدان شدیم.

 

استاندار کردستان،  شهیدان، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا را افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس توصیف کرد و یادآورشد: خوشبختانه طی هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور به دست تجاوزگران و دشمنان نیفتاد و این امنیت و آرامش کنونی را مدیون فداکاری‌های بزرگمردان از خودگذشته آن میدان هستیم.

 

زره‌تن‌ لهونی با بیان اینکه بیش از ۳۵ سال از روزهای پایانی جنگ نابرابر و پیروزی در این میدان گذشته است، بر لزوم یادآوری یاد و خاطر شهدا و همرزمان آنها با تکریم و بزرگداشت آن دلاورمردان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با همکاری و اهتمام تلاشگران این عرصه تاکید کرد.

 

وی بزرگترین هدف بزرگداشت دفاع مقدس و پیشکسوتان این عرصه را انتقال فرهنگ دفاع به نسل جوان برشمرد و تاکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس این گنجینه ارزشمند به نسل های آتی منتقل و تبیین شود.

 

گفتنی است در این مراسم از پیشکسوتان و  همسر شهیدان مقاومت و دوران دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد و از تصویر مادر شهید و ۸ عنوان کتاب‌ حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.