سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۹:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۱۶ ساعت ۱۷:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی ؛

جلسه شورای اجتماعی استان به میزبانی استانداری کردستان برگزار شد

جلسه شورای اجتماعی با موضوع تشریح روند نظارت بر تفاهم نامه های منعقده فی ما بین سازمان امور اجتماعی کشور با دستگاه های اجرایی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات برنامه های کنترل و کاهش آسیب ها اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران و نمایندگان تام الاختیار، جلسه شورای اجتماعی با موضوع تشریح روند نظارت بر تفاهم نامه های منعقده فی ما بین سازمان امور اجتماعی کشور با دستگاه های اجرایی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات برنامه های کنترل و کاهش آسیب ها اجتماعی در محل دفتر امور اجتماعی استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، ضمن خیر مقدم و تشکر و قدردانی از زحمات اعضای حاضر در جلسه اظهار کرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد ، خودکشی ، مصرف مشروبات الکلی ، مفاسد اخلاقی ، حاشیه نشینی و …. در سطح کشور و نیز استان کردستان روند رو به رشدی داشته است لذا با عنایت به اهمیت موضوع ، سازمان امور اجتماعی کشور تمهیداتی جهت عملیاتی نمودن برنامه های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته است.

 

فرانک رستگار نسب افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور تقویت سرمایه اجتماعی ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و انسجام در حکمرانی حوزه اجتماعی ، سازمان امور اجتماعی کشور به عنوان متولی انسجام بخشی و مدیریت فعالیت فوق العاده دستگاه‌ها در امر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از محل ردیف اعتباری هدفمندی یارانه ها جهت اجرای برنامه های مورد نظر اعتباراتی را به استانهای کشور تخصیص و ابلاغ نموده است.

 

 

وی ادامه داد: بر اساس مکاتبات دریافتی از سوی وزارت کشور در حال حاضر ۵۰ الی ۷۰ درصد مبلغ اعتبارات تخصیصی در حساب ادارات بوده و مرحله دوم پرداخت نیز منوط به تایید نمایندگان سازمان امور اجتماعی کشور و مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ها خواهد بود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: با توجه به اینکه زمان اجرای برنامه های مذکور تا پایان سال ۱۴۰۳ است لذا مدیران مربوطه بر اساس تفاهم نامه های منعقده اعتبارات ابلاغی را صرفاً بابت اجرای برنامه های مورد اشاره هزینه نموده و بر اساس زمانبدی اعلامی گزارش اقدامات را جهت انعکاس به سازمان امور اجتماعی کشور و دریافت مرحله دوم اعتبارات به این اداره کل ارسال نمایند.

 

رستگار نسب تاکید کرد: با عنایت به اهمیت و حساسیت موضوع می‌طلبد تمامی ادارات در راستای برنامه های مورد نظر همکاری کنند و تعامل لازم را داشته باشند.