چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۲:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۱ ساعت ۱۹:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کردستان تا چند ماه آینده / وجود ۹۰ هزار خانوار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه ظرف مدت سه یا چهار ماه آینده در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی امروز (۲۱ مهر) در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی آبی و سامانه‌های انتقال پایاب سد، راه‌سازی، ساختمان و… با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز در استان آماده افتتاح است که در سه یا چهار ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد تورم حاد جامعه مربوط به هزینه مسکن خانوارها در کشور است، گفت: در استان کردستان با ۹۰ هزار نفر خانوار فاقد مسکن مواجه هستیم که دولت مکلف به تأمین مسکن این جمعیت شده است.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به آخرین وضعیت مسکن ملی کامیاران، گفت: در این شهرستان بر اساس مصوبات قبلی کارگروه زیربنایی استان در اسفند ۱۴۰۰ و نیز سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۰ هکتار اراضی برای رفع نیاز نهضت ملی مسکن، رشد آتی شهر، پاسخ به نیازهای جمعیت رو به افزایش و نیز اعضا تعاونی‌ها به محدوده شهر کامیاران الحاق شد که تصویب آن مستلزم طرح مشکلات و مسائل این اراضی از جمله کاربری زراعی و تعیین تکلیف نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

 

حبیبی اضافه کرد: نمایندگان تعدادی از تعاونی‌ها تمام زمین‌های اطراف کامیاران را غیر قانونی خریداری و یا با مالکین توافق کرده‌اند،  و در سفر اول ریاست جمهوری و کارگروه متولی اعزامی نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی از جمله ریاست سازمان ملی زمین و مسکن و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در مورخ ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱ نهاد ریاست جمهوری با این تعاونی‌ها به منظور تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن و نیز حل مشکل اعضای تعاونی به توافق رسیده‌اند و این نوع الحاق بعضا با جرح و تعدیل‌هایی توسط مهندسین مشاور شهرساز و معمار ذیصلاح مورد تأیید سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در قالب طرح میانکار مورد تایید قرار گرفته است و بدون تأیید مشاور قابل طرح در شورای برنامه‌ریزی استان نیست و مهمتر از همه مشروط به موافقت بالاترین نهاد شهرسازی و معماری ایران شده است.

 

وی گفت: در کارگروه امور زیربنایی استان در سه سال و نیم اخیر ۸٤۹  پرونده بررسی شده که از این تعداد ۸۸ درصد مصوب و تنها ۳/۵ درصد رد شده است و مابقی پرونده‌ها ناقص بوده‌اند.

 

حبیبی اظهار کرد: در نهادهای متولی و کارگروه‌های استان تمام تلاش خود را برای جذب و ابقای سرمایه‌گذار در استان را بکار گرفته‌ایم و فضای کسب و کار را برای حضور آنان در استان فراهم شده است.