چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۶:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۲ ساعت ۱۶:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

سفر یک روزه معاون اقتصادی استاندار به شهرستان دیواندره؛

بررسی مشکلات و موانع فعال‌سازی مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای  / تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری در کردستان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در بازدید از مجتمع‌های تولیدی شهرستان دیواندره، بر لزوم رفع موانع فعال‌سازی واحدهای دامپروری و گلخانه‌ای تأکید کرد و ابراز داشت: با تخصیص تسهیلات مالی، زمینه توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه فراهم خواهد شد.

علی نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، امروز یکشنبه (۲۲ مهرماه) در سفر خود به شهرستان دیواندره از مجتمع پرورش گاو شیری در روستای ظفر آباد و گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی در روستای آغه‌جری بازدید کرد.

 

نوری با اشاره به جایگاه برتر استان در تولید علوفه دامی، بر لزوم فعال‌سازی واحدهای تولیدی دامپروری برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان تأکید کرد.

معاون استاندار ضمن تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و تولیدی در شهرستان مستعد دیواندره گفت: با تخصیص تسهیلات حمایتی، موانع موجود برطرف خواهد شد.

وی افزود که این اقدامات می‌تواند به تحقق اهداف اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه کمک کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با تزریق منابع مالی به مجتمع پرورش گاو شیری، امکان فعال‌سازی ظرفیت تولیدی برای ۶۹۰ رأس گاو فراهم می‌شود که می‌تواند ۷۰ شغل مستقیم ایجاد کند. همچنین، گلخانه هیدروپونیک با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع برای ۲۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت. این دو طرح به عنوان گام‌های مهمی در راستای توسعه کشاورزی مدرن و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه تلقی می‌شوند.