جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , ۰۶:۴۴:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۶ ساعت ۱۱:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در روند بازدید از پروژه‌ها:

توقف روند اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان قابل قبول نیست

استاندار کردستان گفت: پروژه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تاکنون پیشرفتی نداشته در واقع هیچ کار اجرایی صورت نگرفته است و این وضعیت پذیرفتنی نیست.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “آرش زره‌تن لهونی” در جریان سفریک روزه به مریوان در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران اظهار داشت: پروژه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را با جدیت پیگیری می کنیم چراکه در صورت اجرا به توسعه و پیشرفت استان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

وی در ادامه بر تلاش برای پیگیری، ابلاغ و اجرای قانون تجارت مرزنشینان تاکید کرد و افزود: این قانون برای مرزنشینان در حکم منطقه آزاد تجاری است و به اقتصاد این قشر کمک قابل توجهی می کند.

 

استاندار کردستان وضعیت پایانه مرزی باشماق را بسیار نابسامان عنوان کرد و گفت: بنا شده قسمت ترانشیپمنت (انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) تا قبل از اجرای طرح جامع ساماندهی مرز، آسفالت و بتن ریزی شود.

 

طبق اظهارات زره‌تن لهونی،پروژه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تاکنون پیشرفتی نداشته در واقع هیچ کار اجرایی صورت نگرفته است و این وضعیت پذیرفتنی نیست.

 

وی به معضلات ترافیک شهری در مریوان گریزی زد و افزود : احداث ۲ کمربندی غربی و شرقی مریوان برای رفع خطرات ناشی از تردد کامیون ها بسیار ضروری است.

 

تامین آب شرب مریوان تا افق ۲۵ ساله و برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم انتقال آب از سد گاران به این شهر در قالب هزار لیتر در ثانیه از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

 

زره‌تن لهونی بر لزوم اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح گاران برای تردد خودروها پیش از فصل بارندگی تاکید کرد و یادآور شد: همه پروژه‌های در دست اجرا به صورت هفتگی رصد می شود.