یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , ۰۳:۴۸:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۷ ساعت ۰۸:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار کردستان در مراسم رونمایی سند توسعه اقتصاد دیجیتال

انقلاب دیجیتال، دنیای آینده را متحول خواهد کرد

معاون امور عمرانی کردستان گفت: دنیای دیجیتال می‌تواند دنیای آینده را دگرگون کند لذا باید آن را پذیرش و به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی امروز (۲۶ مهر) در نشست هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان و آیین رونمایی سند توسعه اقتصاد استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد به پیشرفت دنیای ارتباطات و دیجیتال و همراهی مردم با آن اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای دیجیتال به دلیل شفافیت، سرعت عمل، پردازش دقیق و خروجی مؤثر زندگی‌ها را متحول و در عین حال دشمنانی با خود دارد که باید با برنامه‌ریزی از این امکان برای تحقق اهداف استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه فرصت کسب و کارهای بسیاری در حوزه دیجیتال فراهم شده است، گفت: رواج دادن کسب و کارهای دیجیتال در جامعه به دلیل مخالفت برخی از مدیریت‌های سنتی دشوار است اما این موضوع اجتناب‌ناپذیر بوده و باعث دگرگونی دنیای آینده خواهد شد.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان بر بهره‌گیری از تکنولوژی و ابزارهای به‌روز تاکید و اظهار کرد: پول‌های دیجیتال در بازار قطعاً دنیای آینده را متحول و امنیت‌ کسب و کار‌ها را نیز تامین خواهد کرد، گرچه در مقابل تحولات انقلاب کشاورزی، انقلاب شهری و انقلاب صنعتی مخالفت‌هایی می‌شد اما اکنون از مزایای آن بهره‌مند می‌شویم، بنابراین باید انقلاب دیجیتال را نیز بپذیریم و با مدیریت صحیح تاثیرات آن را در جریان زندگی لمس کنیم.

 

حبیبی تصریح کرد: نیازهای امروز مردم دیگر ساخت جاده، تامین آب و گاز و تلفن نیست بلکه خواستار دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت هستند، دنیا تغییر کرده و باید ما نیز در مقابل این تحولات خود را به روز کنیم.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: برخی موارد در کل کشور شفافیت در حوزه شهر و مدیریت شهری و منطقه‌ای با مانع مواجه می‌شود چرا که پستوهای فساد مقابل این شفافیت خواهند ایستاد، ماهیت مسائل شهری نیاز فراوانی به آنالیز داده‌های دیجیتال و راستی‌آزمایی خروجی اطلاعات دارد.

 

حبیبی اضافه کرد: از جمله مخالفین اصلی استفاده از فن‌آوری و تشکیل داده‌های رقومی و پایگاه‌های اطلاعاتی مدرن لانه‌های فساد غیر پاسخگو است که در پستو خانه‌ها و فضاهای غیر شفاف لانه کرده و در مباحث مختلف ارجاع کار، سهمیه‌بندی، صدور پروانه ، عوارض کسب و پیشه، مجوز زیر ساختها، مجوز اصناف، پایان کار ساختمان، تصمیم‌گیری کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، ماده ۵ ، ماده ۹۹ و پایان کار…. متقاضیان را با چالش روبه‌رو خواهد کرد.

 

معاون امور عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: سیستم‌های دیجیتال که برای مجوزهای صنعتی و کشاورزی ،گردشگری و تغییرات کاربری اراضی برگرفته از تصاویر ماهواره‌ای استفاده می‌شود، با وجود جلوگیری از بسیاری از تخلف‌ها و مزایایی که داشته، متأسفانه مخالفت‌هایی از نوع سنتی را در بر دارد چرا که حذف ارتباطات کاغذی و چهره به چهره با ارباب رجوع در کاهش فساد اداری موثر است.