دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۱:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۸/۵ ساعت ۲۰:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار:

قدردانی از تلاش‌های دهیاران کردستان در راستای توسعه روستاها / اهمیت همدلی شوراها و اهالی روستا در ایفای وظایف دهیاران / تأکيد بر استفاده بهینه از بودجه دهیاری‌ها برای خدمت به اهالی

در مراسم تحویل نیسان دهیاری‌ها به روستاهای استان کردستان، معاون استاندار بر تلاش‌های بی‌وقفه دهیاران و ضرورت همدلی شوراها و اهالی روستاها در ایفای وظایف تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز شنبه (۵ آبان) در مراسمی که با حضور تعدادی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان گفت:  مشکلات مربوط به استخدام و پرداخت حقوق دهیاران استان، همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان بوده و کمافی سابق در پی کاهش این مشکلات خواهیم بود. وی گفت این مسائل توأمان از طریق معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در حال پیگیری است.

 

رشیدی‌پور ابراز امیدواری که برخی از مشکلات استخدام دهیاران از طریق هیأت دولت تعیین تکلیف و ابلاغ گردد.

معاون استاندار، بر تلاش‌های بی‌وقفه دهیاران تأکید کرد و گفت: “دهیاران کردستان پرتوان هستند و علی‌رغم محدودیت‌های امکانات و تجهیزات، خدمات ماندگاری را در روستاها ارائه داده‌اند.”

 

وی همچنین به گستردگی شرح وظایف دهیاران اشاره کرد و افزود: “ایفای تمامی وظایف محوله توسط دهیاران جز با همدلی شوراهای اسلامی و اهالی روستاها ممکن نخواهد بود.”

 

رشیدی‌پور به نحوه هزینه‌کرد بودجه در دهیاری‌ها پرداخت و تأکید کرد که مهمترین اولویت هر دهیاری باید بر اساس نظر اکثریت اهالی روستا و با رعایت آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها باشد. وی افزود: “استفاده بهینه و عام‌المنفعه از بودجه دهیاری‌ها باید در اولویت مصوبات شوراهای اسلامی قرار گیرد.”

 

در پایان این جلسه ۶ دستگاه وانت نیسان به نمایندگی از دهیاران ۳۶ روستای استان توسط معاونین استاندار تحویل دهیاران روستاهای حاضر در جلسه شد.