پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۵۳:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۲۶ ساعت ۲۱:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در نشست مدیران مدارس:

 تربیت انسان‌های وارسته مهمترین رسالت طلایه‌داران نهاد آموزش و پرورش است/ فرهنگ کُردی بخشی از اطلس فرهنگ ایرانی-اسلامی است/ افتتاح  ۸۵ پروژه آموزشی

استاندار کردستان گفت: اساتید فرهیخته و معلمان ارجمند مهم ترین نقش را در تربیت انسان‌های بزرگ دارند و انسان سازی مهم ترین رسالت مدیران اثربخش است.
 به گزارش روابط عمومی استانداری استان کردستان، ” اسماعیل زارعی کوشا”  پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه جاری در نشست مدیران مدارس سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در محل اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، پیشاپیش آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم امسال سالی پر از موفقیت در سایه تلاش و زحمات فرهنگیان و معلمان در استان کردستان باشد.
  وی ضمن خدا قوت به فعالیت چشمگیر و خدمت صادقانه بیش از ۲۳ هزار معلم شاغل در آموزش و پرورش استان کردستان، کسب موفقیت‌ها و افتخارات در همه حوزه‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها و کنکور سراسری را مورد تحسین قرار داد و گفت: امید است درخشش استعداد‌ها و تلاش مستمر اساتید حوزه آموزشی در راستای نیل به دستاوردهای علمی و فرهنگی دانش آموزان کردستانی همواره تداوم داشته باشد. استاندار کردستان با بیان اینکه معلمان و مدیران به جهت مدیریت  نیروی انسانی کارآمد و انسان سازی مهمترین رسالت را بر عهده دارند، افزود: دانش آموزان و جوانان بزرگترین و مهمترین سرمایه‌های  جوامع هستند و توجه به این امر خطیر مسئولیت فرهنگیان را دوچندان می‌کند. زارعی کوشا با بیان اینکه صدقات جاریه در فرهنگ دینی ما به کرات مورد تاکید قرار گرفته است، ماندگارترین صدقه جاریه را انسان سازی و آموزش در راستای ساختن انسانی با کمالات توصیف کرد و افزود: کار معلمان در جهت دهی به دانش آموزان رسالتی بزرگ و ادامه راه انبیاء و اولیای الهی است. وی با اشاره به ظرفیت بالای استعدادهای درخشان در استان کردستان به رغم امکانات محدود نسبت به برخی استان‌های دیگر اذعان کرد: تبعیض مثبت و نگاه ویژه به استان مدنظر ما و مدیران در سطح کشور است. این مقام مسئول با بیان اینکه آمار و اطلاعات مؤید نگاه ویژه دولت به کردستان در سنوات اخیر است ادامه داد: فراهم کردن بستر و و زمینه‌‌ی مساعد در راستای استفاده از فرصت‌های طلایی بدون توجه به حاشیه‌سازان، وظیفه همه مدیران جهت ساختن استانی توسعه یافته است. استاندار کردستان با اشاره به ارتقای استان در شاخص‌های عمرانی و دیگر حوزه‌ها افزود: در سال ۱۴۰۰ لایحه بودجه که تقدیم مجلس شد کردستان رتبه ۲۴ کشوری را داشت اما امسال این شاخص با ۱۴ رتبه افزایش،  رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داد.   زارعی کوشا با اشاره به جلسات و هم اندیشی‌هایی که در سطح کشور و وزارت خانه ها به صورت هفتگی با وزرا و رؤسای سازمان ها برگزار می‌شود، افزود : با رایزنی‌های گسترده نگاه ویژه نسبت به استان شکل گرفته است و ماهم از این فرصت تا سرحد توان استفاده می‌کنیم. وی با اشاره به اهمیت هویت ملی، گفت: تعامل گفتمانی و اجتماعی در راستای تقویت هویت ملی  و پاسداشت این مهم در سطح مدارس مد نظر قرار گیرد. طبق اظهارات استاندار کردستان، راهبرد دشمن برای دشمنی،  تضعیف هویت ملی است و  دشمن روی فرزندان ما برای تضعیف و نابودی هویت ملی برنامه ریزی و سرمایه گذاری می‌کند. زارعی کوشا اذعان کرد: در تمام کشورهایی که خود را مهد آزادی و تمدن می‌دانند، پرچم، سرود و سایر نماد های ملی را خط قرمز خود می دانند ، برای ما هم از مهمترین رسالت ها حفاظت و تعمیق احترام به این مولفه‌ها خصوصا در مدارس است. گفتني است؛ در این مراسم با حضور رییس جمهور از دوهزار واحد آموزشی جدید و نوسازی شده بهربرداری شد که ۸۵ پروژه آموزشی در قالب ۳۲۶ کلاس درس با زیر بنای ۳۲هزار و ۴۹۷ متر مربع مربوط به استان کردستان است.