پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۵۷:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۲۸ ساعت ۱۱:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بازدید از کمپ ماده ۱۶ سنندج:

مهارت آموزی باید در اولویت کمپ ماده ١۶ ترک اعتیاد باشد/ضرورت حرفه‌آموزی و جلوگیری از گرایش دوباره بهبود یافتگان به اعتیاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت بازپروری، حرفه‌آموزی و جلوگیری از گرایش دوباره بهبود یافتگان به اعتیاد تأکید کرد و گفت: مهارت آموزی باید در اولویت مراکز ماده ١۶ باشد تا افراد بتوانند پس از ورود به جامعه، زندگی پاک و سالمی را در پیش گیرند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در بازدید از کمپ ماده ١۶ سنندج به همراه فرماندار سنندج اعتیاد و مصرف مواد مخدر را زمینه‌ساز بروز سایر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد به عنوان مراکز حاکمیتی با پذیرش معتادهای بی خانمان و متجاهر به نگهداری، درمان و بهبود آن‌ها اقدام و در نهایت با اشتغالزایی و فراهم کردن موقعیت‌های شغلی آسان برای بهبودیافتگان از اعتیاد، در جهت ایجاد شهری بدون معتاد متهاجر حرکت می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان جوانان گرفتار در دام اعتیاد را نیز سرمایه‌های جامعه بر شمرد و تاکید کرد: نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کرد. رمضانی با تاکید بر اینکه اشتغال و اقتصاد مهم‌ترین عامل جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان است، خاطرنشان کرد: در این مراکز باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تولیدی زمینه‌ی ایجاد اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد فراهم شود و دولت نیز حمایت‌های لازم را در این خصوص می‌کند. وی گفت: ضرورت دارد که آموزش و اجرای طرح‌های مداخله به عنوان راهکار مقابله و عامل پیشگیرانه در مبارزه با اعتیاد سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.