پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۸:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۹ ساعت ۱۷:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی:

اولویت رفع مشکلات بیماران خاص با همت دستگاه های متولی/ اهمیت اتخاذ نگاه ویژه به حل چالش های بیماران خاص/اهمیت بهره گیری از ظرفیت و مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد در راستای حل مشکلات بیماران خاص

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از دستگاه های متولی خواستار همت مضاعف و همدلی در راستای حل مشکلات تامین دارو ، پوشش بیمه ای ، تجهیز مراکز تخصصی و اتخاذ نگاه ویژه به حل چالش های بیماران خاص گردید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، جلسه شورای توسعه و حمایت سمن های استان با دستور کار ( بررسی مشکلات سمن های حوزه بیماریها و راهکارهای رفع آن ) با حضور مدیران ادارات ذیربط و سمن های حوزه درمان و حمایت از بیماران برگزار گردید.

فرانک رستگارنسب سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به تاکیدات استاندار محترم و معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی بر ضرورت و اولویت رفع مشکلات بیماران خاص استان، از دستگاههای متولی خواستار همت مضاعف و همدلی در راستای حل مشکلات تامین دارو ، پوشش بیمه ای ، تجهیز مراکز تخصصی و اتخاذ نگاه ویژه به حل چالش های بیماران خاص گردید.

در این جلسه پس از احصا و بیان مشکلات توسط مدیران سمن های حمایت از بیماران تالاسمی، سرطان ، هموفیلی ، دیابت، اوتیسم ، ام اس ، ضایعات نخاعی و کلیوی پیشنهادات و تصمیمات ویژه ای برای رفع آنها مطرح گردید.

استفاده از خدمات صندوق بیمه حمایت از بیماران خاص ، تقویت مراکز درمانی ویژه سمن ها، عقد قرارداد با مراکز درمانی و تشخیصی ، فراهم سازی داروهای تخصصی ، بهره گیری از ظرفیت و مشارکت خیرین ، برگزاری منظم و ماهیانه جلسات برای بیماران خاص از مهمترین مصوبات این جلسه بود.