پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۵:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۱۱ ساعت ۲۰:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در آیین رونمایی از سریال سنجر خان ؛

سریال سنجرخان غبار غربت را از چهره قهرمانان ملی این دیار می‌زداید/امضای تفاهم‌نامه ساخت پیش‌تولید سریال مستوره اردلان /رونمایی از پوستر و تمبر سریال سنجرخان وزیری

استاندار کردستان با بیان اینکه، نقل رشادت‌ها و کارهای تاریخی در قالب فیلم و سریال، خدمت بزرگی به ماندگاری چهره‌های ملی و مذهبی است، گفت: امیدوارم سریال سنجرخان غبار غربت را ازچهره قهرمانان ملی این دیار بزداید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”، در مراسم رونمایی از سریال سنجر خان و آغاز پیش تولید سریال مستوره اردلان که با حضور جمعی از هنرمندان، فیلم‌سازان، بازیگران، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان کشوری و استانی در محل پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم پخش سریال فاخر سنجرخان از شبکه‌های سراسری و تولید این کار ارجمند، غبار غربت را از چهره قهرمانان ملی این دیار بزداید.

وی تصریح کرد: ما شاهد آغاز حرکت فرهنگی و هنری در راستای معرفی چهره‌های شاخص استان کردستان که در ادوار مختلف تاریخ، بویژه قهرمانانی که نام آنها همواره الهام‌بخش شجاعت، رشادت و سلحشوری است، بوده‌ایم.

استاندار کردستان با اشاره به آغاز ساخت سریال مستوره اردلان، بانوی نامدار این دیار و اولین بانوی مورخ و وقایع نگار جهان، افزود: امید است این سریال نیز کاری موفق و فاخر باشد  و مانند سریال سنجر خان به معرفی نام‌آوران و بزرگان سنندج و کردستان منجر شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه نقل کارهای تاریخی در قالب فیلم و سریال خصوصا کارهای فاخر تاریخی، خدمت بزرگی به ماندگاری چهره‌های ملی و مذهبی است، ادامه داد: توصیف هنر و تعریف از آن، شناخت زیبایی‌های هنر است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی عوامل سریال سنجر خان که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات این کار بزرگ را رقم زدند، ابراز امیدواری کرد، با کمک صدا وسیما بخشی از مشکلات جامانده از این سریال کاهش یابد.

گفتنی است؛ در این مراسم، پوستر و تمبر سریال سنجرخان با حضور مسئولان رونمایی و تفاهم‌نامه پیش‌تولید سریال مستوره اردلان با شهین شریعتی امضاء شد.

سریال تاریخی سنجرخان روایت مبارزه سنجرخان وزیری ملقب به سردار اکرم با انگلیسی‌ها و روس‌هاست که مراحل فیلمبرداری آن در کردستان به پایان رسیده و به زودی از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.