چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۲:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

آغاز پویش «مشق مهربانی» در کردستان با حضور استاندار؛

لزوم فراهم نمودن بستری جامع برای همگرایی در پویش عید مهربانی/ ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری برای مبارزه با فقر/ با انفاقِ گروهی زیباترین جلوه های کمک به نیازمندان را خلق کنیم

استاندار کردستان فراهم نمودن بستری برای تجمیع کارهای عام المنفعه با رویکرد فرهنگی در قالب طراحی سامانه‌ای جامع برای پیوستن به پویش مهربانی در راستای رفع نیازاقشار آسیب پذیر را ضروری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”، صبح امروز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه، در جلسه‌ای با عنوان پویش مشق مهربانی که درمحل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد با تبریک ایام دهه مبارک فجر و آغاز چهل و پنجمین طلیعه بهار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم خداوند بزرگ به همه ما توفیق انجام تکلیف و قدرشناسی نعمت بزرگ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را عنایت فرماید.

وی با بیان اینکه در کنار تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه، راه اندازی پویش مشق مهربانی با همت کمیته امداد در سراسر کشور و به تبع استان کردستان، اقدام پسندیده‌ای است، از  مجموعه ادارات، بانک‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی، اصناف و همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان دعوت کرد با پیوستن به این پویش، اقدامات خداپسندانه‌ای را در این مسیر ماندگار کنند.

استاندار کردستان گفت:  نهادینه سازی و گسترش فرهنگ و حفظ پاسداری از باورهای دینی و انسانی با استفاده از ابزارهای مدرن در قالب طراحی سامانه و یا سایتی مرتبط توسط بهزیستی و کمیته امداد به عنوان ابزاری مناسب برای جمع آوری و تجمیع کمک‌ها و فعالیت خیرین  در اجرای این طرح برای افزایش انگیزه کمک و مشارکت به بهبود  معیشت جامعه هدف، ضروری است.

زارعی کوشا با بیان اینکه در
در دین مبین اسلام به نوعی تدوین و طراحی شده که جامعه عاری از فقیر و نیازمند باشد، افزود:مسئولیت اقتصادی و اجتماعی افراد چه با عنوان واجب شرعی و یا مستحب شرعی اگر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد قطعا در جامعه فقیری وجود نخواهد داشت، ولی ما هنوز با این مقوله فاصله زیادی داریم.

وی به اشاره به اینکه توان‌های زیاد با وجود انگیزه‌های وافر برای کمک در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: سامانه جامعی که افراد با سهولت و اطمینان خاطر بتوانند از طریق آن برای انجام کپکار خیر ورود کنند، ارزشمنداست و کار جمعی با رویکرد فرهنگی،  برکت زیادتری دارد.

استاندار کردستان فراهم نمودن بستری برای تجمیع کارهای عام المنفعه با رویکرد فرهنگی را الزامی عنوان کرد و گفت: امید است در قالب این پویش، نوروز امسال، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از انفاق و احسان جمعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به زمینه سازی برای مشارکت عمومی در سطح استان، تاکید کرد: اگر کمک‌های مردمی با تجمیع کمک‌های حداقلی اما بامشارکت حداکثری و توزیع عادلانه با شفافیت بیشتر با سهولت انجام شود، مشکلات زیادی حل می‌‌شود.