چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۷:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت ۲۳:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

راه‌اندازی میز خدمت در روستای قروچای با حضور استاندار و مدیران استان؛

مهاجرت معکوس در ۱۷۲ روستای استان/آسفالت معابر روستایی قروچای به خط پایان رسیدافتتاح تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان

استاندار کردستان با بیان اینکه تقویت اقتصاد و معیشت روستاها بسترساز مهاجرت معکوس است، از مهاجرت معکوس در ۱۷۲ روستای استان طی ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”  امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه، در جریان سفر یک روزه به شهرستان دهگلان، با حضور در مسجد جامع روستای قروچای به همراه جمعی از مدیران کل استان در راستای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم، میز خدمت برپا کرد و با جوانان و ساکنین این منطقه ملاقات نمود.

وی در مسجد این روستا قالب اصلی برنامه‌ها و سفرهای شهرستانی در بخش‌ها و روستاها را حضور در محفل قرآنی در مساجد بیان کرد و گفت: امیدواریم در پرتو برکت قرآن کریم  توانایی خدمت‌گذاری بیشتری داشته باشیم کما اینکه احیای قرآن و عمل به فرایض دینی وظیفه همه ماست‌.

استاندار کردستان شهرستان دهگلان را سرشار از ظرفیت و مواهب خدادادی توصیف کرد و رفع مشکلات این شهرستان را همچون دیگر نقاط استان وظیفه خود و دیگر مسئولان دانست.

زارعی کوشا از رسیدن به خط پایان آسفالت معابر اصلی روستای قروچای در شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: امیدواریم آسفالت و بهسازی معابر دیگر روستاهای این شهرستان با قوت در کمترین بازه زمانی اجرا شود‌.

وی با بیان اینکه ارزش روز سد ژاوه ۱۵ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تقریبا حدود ۱۵ سال از احداث این پروژه می‌گذرد اما به دلایل زیست محیطی امکان بهره‌برداری از آن هنوز وجود نداشته است در حالی که با بهره‌برداری از آن برکت و مزیت قابل توجهی عاید جامعه کشاورزی منطقه لیلاخ خواهد شد‌.

طبق اظهارات استاندار کردستان، ۵۰ درصد مشکلات زیست محیطی بهره برداری سد ژاوه در سفر اخیر رییس جمهور به استان با افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه شماره ۲ سنندج  برطرف شد، امیدواریم مشکل این پروژه را تا اواخر تابستان سال آینده حل کنیم‌.

زارعی کوشا در ادامه، یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی را پروژه انتقال آب از سد قوچم به شهرستان دهگلان نام برد و گفت: خوشبختانه با سرعت زیادی این طرح در حال انجام است.

وی به مشکل اینترنت روستای قروچای گریزی زد و خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۷۸ درصد پوشش اینترنت شهرستان دهگلان انجام شده بود اکنون به ۹۲ درصد ارتقا یافته و تلاش می‌کنیم در سال آینده تمامی روستاهای این شهرستان به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد.

وی بیان کرد: درصددیم یک بخش به بخش‌های شهرستان دهگلان بیافزاییم  و پیگریم تا پایان دولت بخش دیگری به مرکزیت روستای قروچای به عنوان بخش سوم به شهرستان دهگلان اضافه کنیم.

استاندار کردستان از مهاجرت معکوس در ۱۷۲ روستای سطح استان طی دو سال اخیر تاکنون خبر داد و گفت: زمینه آبادانی، کار و فعالیت و احیای باغات در روستاها فراهم شده و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که به جای حاشیه نشینی، زندگی سالم روستایی را انتخاب کنند.