چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۰۸:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه هیات امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی کردستان عنوان کرد:

کارآفرینان نماد توانمندی و پیشرفت مردم کردستان هستند/ کانون کارآفرینی استان می تواند بازوی فکری مدیریت ارشد استان باشد/ سال آینده بیشترین وقت صرف حوزه کارآفرینی و حمایت از تولید می‌شود

استاندار کردستان با بیان اینکه کارآفرینان در خط مقدم مواجهه با مشکلات تولید و اشتغال هستند، گفت: با بهبود بسیاری از طرح‌های زیرساختی نیمه تمام در دوسال گذشته از سال آینده بیشترین وقت صرف حوزه کارآفرینی و اشتغال و حمایت از تولید در استان می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، ” اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در اولین جلسه هیات امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی کردستان اظهار کرد: کانون کارآفرینان یکی از سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند استان است و امروز به شدت نیازمند نقش آفرینی فعالان حوزه تولید و کار آفرینی هستیم  تا میدان داری کنند.

زارعی کوشا ضمن بیان اینکه بیشترین وقت من به عنوان استاندار کردستان در طول ۲ سال گذشته صرف مذاکره با سرمایه‌گذاران ، بانک‌ها و رفع موانع تولید شده است، خاطرنشان کرد: از سویی اتمام طرح‌های بزرگ زیرساختی استان از جمله راه آهن کردستان فرصت زیادی را گرفت که حالا به عنوان یک مزیت بزرگ اقتصادی در استان برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

استاندار کردستان ادامه داد: وقتی صحبت از محرومیت می‌شود در حقیقت منظور این مشکلات است، چرا که شما کارآفرینان نماد توانمندی و پیشرفت مردم کردستان هستید.

وی با بیان اینکه باید برای رفع موانع تولید تسهیلگری و پشتیبانی تمهیدات اساسی اندیشیده  شود، یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد مشکلات تولید در استان با موضوع سرمایه در گردش ارتباط دارد که بخشی از آن به سختگیری‌های داخل استان مربوط است و تلاش بسیاری شده تا این مسئله به حداقل برسد.

استاندار کردستان افزود: پیشنهادهایی شد تا استان‌هایی مثل کردستان از مسئله سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی مستثنی شوند که بعد از سفر ریاست جمهوری مقرر شد کارگروه ویژه اشتغال استان‌های زاگرس نشین برقرار شود و جلسات آن به صورت مرتب در حال برگزاری است.

زارعی کوشا ادامه داد: بخش عمده‌ای از انتقال حساب‌های بانکی صنایع بزرگ به داخل استان محقق شده است که در حوزه گشایش‌های مالی ظرفیت ویژه‌ای به شمار می رود.

وی اضافه کرد: از سویی اگر پول‌هایی نظیر پول گندم که ۱۷ همت در سال جاری بود به چرخه تولید بیاید بسیاری از گره‌های اقتصادی استان باز می‌شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: با مشاوره، ارتباط و تعامل خوب فعالان حوزه کارآفرینی که نگاه علمی و تجربی دارند در کنار مدیران اجرایی، می‌شود بسیاری از مشکلات استان را رفع کرد.