سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۵۹:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۵ ساعت ۲۳:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار کردستان؛

لزوم همراهی رسانه‌ها با مجمع خیرین برای ترویج فرهنگ مدرسه سازی/ خیرین مدرسه‌ساز فرهنگ مقدس مشارکت را نهادینه کنند

استاندار کردستان گفت:  توسعه مشارکت گسترده خیرین و ایجاد تغییرات محسوس در جریان ساخت و ساز فضاهای آموزشی نیازمند همکاری و اهتمام رسانه‌ها و صداو سیما برای ترویج این امر خداپسندانه در جامعه است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”شامگاه روز شنبه ۵ خرداد ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، پیرامون جلسه امروز، جشنواره خیرین مدرسه ساز را مسئله مهمی خواند و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره استفاده شود.

وی از خیرین مدرسه ساز و متولیانی که دلسوزانه پیگیر این امر خیر هستند قدردانی کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود جهت استفاده در این مسیر باید احصا شود و مجموعه دولت و همه دستگاه‌ها بایستی در اجرای این برنامه تعامل داشته باشند و کمک کنند.

استاندار کردستان بر تشکیل ستادی برای برگزاری جشنواره خیرین مردمی ساز تاکید کرد و افزود: از مجموعه شبکه بانکی، فعالان اقتصادی، معادن، صنایع و بخش کشاورزی و همه بخش‌هایی که در حوزه تولید فعال هستند و مشتاق کمک به این امر خداپسندانه هستند، مشارکت و کمک بطلبید.

زارعی کوشا ترویج فرهنگ مدرسه سازی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: اگر کمک‌های خُرد مردمی جمع‌آوری شود برکت آن بیشتر خواهد بود و از این جهت انتظار می‌رود فرهنگ احسان و نیکوکاری با یاری و ورود رسانه‌ها خصوصا صداو سیما جهت ترغیب مردم برای روی آوردن به این سنت حسنه، ترویج شود.

استاندار کردستان به قوانین مدارس خصوصی گریزی زد و افزود:  به صرف اینکه مدارس به بخش غیر دولتی واگذار شده نباید هرفضایی به نام مدرسه نامگذاری شود بلکه این جایگاه باید حفظ و ظرفیت‌ها و اراضی که قابلیت واگذاری دارند شناسایی شوند.

زارعی کوشا اضافه کرد: با توجه به اینکه نرخ ملک و املاک در استان کردستان به دلایل مختلفی بالا است تعمیر و تجهیز مدارس استاندارد از سوی بخش خصوصی کار سختی است و نیازمند کمک و برگزاری جلساتی برای رسیدگی به این مهم است.

وی خواستار دقت و رعایت قانون با
همکاری همه دستگاها در برگزاری آزمون‌های دانش آموزی بویژه متوسطه دوم شد و تاکید کرد: نظارت و بازدید از حوزه‌های امتحانات تشدیدشود.

بر اساس این گزارش ۲۶مین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز استان در روز ۳۱ خردادماه در سنندج برگزار می‌شود.

سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از محل مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در کردستان محقق شد که سه برابر این رقم از اعتبارات ملی برای کردستان جذب شد.