شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۸:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت ۲۳:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در همایش علما و روحانیون عنوان کرد:

آغاز پایان نیمه‌تمام ها/ ا فتتاح ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان هفته دولت در کردستان/ پیگیر تمام مصوبات دولت رییس جمهور شهید هستیم/مشارکت گسترده و انتخاب اصلح دو فاکتور مهم در انتخابات پیش‌رو است/ دعوت روحانیون برای تبیین ضرورت حضور مردم در انتخابات

استاندار کردستان از افتتاح ۵ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان دولت سیزدهم در کردستان خبر داد و گفت: در هفته دولت بیش از  ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح خواهد شد

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز یکشنبه سوم تیر ماه در همایش علما، ائمه جمعه وجماعات استان که در اردوگاه امام علی (ع) با محوریت تبیین انتخابات برگزار شد اظهار کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب فردی شایسته و اصلح دو امر مهم در انتخابات هشتم تیرماه است.

وی انتخاب رییس جمهور را مهمترین انتخاب ملت خواند و ضمن اینکه موضوع مشارکت را بسیار حائز اهمیت دانست، گفت: باید همه توان و ظرفیت‌های موجود را برای دعوت مردم عزیز و غیرتمند استان کردستان برای حضور در پای صندوق های رای، بکار بگیریم.

طبق اظهارات استاندار کردستان، اینکه همه رسانه‌های معاند، بدخواهان و دشمنان روی هدف مشارکت و دلسرد کردن مردم تمرکز کرده و تبلیغ می‌کنند نشانه اهمیت حضور مردم پای صندوق های رای و مشارکت آنان در انتخاب‌های سرنوشت ساز مملکت است.

زارعی کوشا تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات را تکلیف همگانی عنوان کرد و افزود: شاخص‌های ریس جمهور اصلح بویژه با این ویژگی‌هایی که رئیس جمهور شهید در مقابل دیدگان ما قرار داد و امروز مشی، منش و عملکرد ایشان را که به عنوان یک معیار در بین مردم مطرح است باید معرفی کرد.

وی تصریح کرد: علما و روحانیون که مرجع و هدایتگر مردم هستند در این زمینه ضمن بیان معیارهای انتخاب، با تلاش ویژه مخاطبان خود را به شرکت در انتخابات دعوت کنند تا مسیر پیشرفت و تعالی کشور دچار توقف و کندی نشود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز همدلی و اعتقاد به پیشرفت‌های انقلاب و ادامه این مسیر موفقیت آمیز یک ضرورت جدی است، افزود: امید که قلبها به سمتی هدایت شوند که رییس جمهوری توانمند انتخاب شود که در خط مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

زارعی کوشا با ذکر اینکه خوشبختانه جهش قابل توجهی در ارتقای بودجه استان  کردستان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های پیش از دولت سیزدهم در بین ۳۱ استان کشور، اعتبارات عمرانی کردستان رتبه ۲۴ را داشت اما امسال برای سومین سال پیاپی به رتبه دهم ارتقاء پیدا کرده است.

وی در ادامه به اتفاقات بسیار خوبی که در بودجه عمرانی و سایر سرفصل‌های بودجه استان افتاده و نویدبخش حرکات توسعه‌ای تاثیرگذار است گریزی زد و
ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان از لحاظ شاخص‌های جمعیت و وسعت، استان هفدهم است اما از لحاظ اعتبارات عمرانی به رتبه ۱۰ رسیده  و در افزایش اعتبارات هزینه‌ای رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و این مهم نشان از توجه عنایت ویژه دولت شهید مظلوم آیت الله رییسی به استان کردستان بود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد که این مسیر با قوت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها برای رسیدن به نقطه ایده آل و توسعه همه‌جانبه در استان، ادامه می یابد.

زارعی کوشا  از پی‌گیری مداوم مصوبات شهید جمهور، خبر داد و گفت: تا پیش از پایان دولت سیزدهم، پنج هزار میلیارد تومان پروژه در کردستان افتتاح می‌شود و در هفته دولت تا اواخر شهریور ماه نیز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با ابراز تاسف، بیان کرد: این پروژه‌ها قرار بود در سفر چهارم رییس جمهور شهید به استان به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه این توفیق را از دست دادیم
و فقدان رئیس جمهورشهید و سلب این فرصت گرانبها از ما و مردم کردستان در بهره برداری از این پروژه‌ها بسی سخت و دشوار است‌.