سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۷:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۱۴:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان در آستانه چهلم شهدای خدمت؛

گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج به یاد شهدای هفتم تیر عطرافشانی شد

به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و تقارن آن با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، در آیینی با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان، گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج عطرافشانی شد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز پنجشنبه ۷ تیرماه با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج به مناسبت گرامیداشت شهدای هفت تیر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی از نظریه‌پردازان بزرگ انقلاب و اسلام بود که با ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره)، حقیقت انقلاب اسلامی را در بعد ملی و جهانی تبیین کرد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر آیت الله شهید بهشتی معمار قوه قضاییه، شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی و انسانی فرهیخته، فقیه و عالم که هم در حوزه و دانشگاه به عنوان چهره‌ای برجسته معروف و مشهور و از پیشگامان طراحی نظام اسلامی بودند.

استاندار کردستان ادامه داد:  اولین جلسات تشکیل حکومت اسلامی و مطالعات و بررسی مباحثی در خصوص ساختارنظامی را شهید بهشتی در دهه ۳۰ شروع کرد که نشاندهنده توکل بی‌نظیر، عمق تفکر و همت والای آن شهید بلند مرتبه بود.

زارعی کوشا افزود: شهید بهشتی که مظلومیتش بیشتر از سایر شاخصه‌های وی نمایان بود، امام راحل در وصف ایشان فرمودند «شهید بهشتی به تنهایی یک امت بود».

طبق اظهارات وی، شهید آیت الله رییسی در آخرین جلسه هیات دولت قبل از شهادتشان پیرامون بزرگی شخصیت شهید بهشتی مطالبی را بیان نمودند و در حقیقت مشی و مرام شهید رییسی که امروز چهلم این شهید مصادف با سالگرد شهید بهشتی شده، همان مشی شهید بهشتی بود و با وجود تمام هجمه‌هایی که علیه ایشان صورت می‌گرفت هرگز حاضر به پاسخگویی نبودند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه عظمتی که مردم در بدرقه شهید آیت الله رییسی در مراسم تشیع وی خلق کردند بازتاب جهانی داشت، افزود: امروز تصویر زیبای فروتنانه شهید جمهور همچون تصویر شهید بهشتی در دل مردم ایران ثبت و حک شده و مردم قدردان زحمات آنها هستند و خداوند توفیق پیروی از راه و روش این شهیدان اسوه و نمونه را به همگان ارزانی بخشد و عاقبت کارمارا به شهادت ختم و به ما لیاقت قدم برداشتن در راه شهدا را عنایت فرماید‌.

زارعی کوشا اضافه کرد: شهید رییسی از همان عرصه کاندیدای ریاست جمهوری مورد حمله قرار می‌گرفت امروز عده‌ای همچنان از تخریب این شهید بزرگوار و مسیری که رهبر معظم انقلاب آن را بی سابقه تعبیر نمودند ابایی ندارند و حیا نمی کنند.

وی از اخلاص به عنوان بارزترین ویژگی شهیدان بهشتی و رییسی نام برد و گفت:
مسیری که مقام معظم رهبری بی سابقه اعلام و تجلیل کردند با ادعای ولایت مداری برخی نقطه مقابل این رویه را مطرح می‌کنند و ما موظفیم  این  مظلومیت‌ها را از آن چهره‌های تابناک برطرف و حقیقت‌ها را در مورد شخصیت‌های با اخلاص را تبیین کنیم.

استاندار کردستان در ادامه فرارسیدن هفته قوه قضاییه و هفته مبارزه با مواد مخدر را گرامی‌داشت و از تلاش بی‌وقفه  تلاشگران این عرصه قدردانی کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه امروز قوه قضاییه در اوج استقلال، اقتدار و کارآمدی است، تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی مطلوب و تنگاتنگی بین بخش‌های اجرایی و قضایی استان برقرار است که نتیجه آن منجر به ارائه خدمات بهتر به مردم و کمک به رشد و اعتلای کردستان شده است.

وی عملکرد مطلوب دستگاه قضا در استان را بیانگر پویایی و اقدامات بزرگ و اثربخش در این دستگاه برشمرد و با اشاره به اهمیت کار جمعی افزود: معتقدم همواره اگر کاری در دستگاهای اجرایی انجام می‌شود این جز با همکاری و همدلی و تعامل دستگاهای قضایی و نظارتی میسر نخواهد بود.

استاندار کردستان قوه قضاییه را از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: دستگاه قضایی در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی با ارائه خدمات مختلف به مردم و اجرای عدالت در جامعه، در مسیر رشد و بالندگی گام برداشته است.