سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۳۶:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۲۰:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار در همایش تجلیل از حافظان و قاریان قرآن در سنندج:

اشاعه فرهنگ قرآنی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است / قرآن هدایتگر و چراغ پرفروغ راه جوانان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه  همه دلسوزان و فعالان قرآنی باید در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند گفت: در عرصه‌ ای که تهاجم فرهنگی موج می زند، قرآن می تواند چراغ پرفروغی برای روشن شدن راه جوانان و نوجوانان باشد

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” مهدی رمضانی” عصر امروز پنجشنبه ۷ تیرماه در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و جمعی از مسئولان استانی در سینما بهمن سنندج  برگزار شد، اظهار کرد:گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهترین راهکار مقابله با فرهنگ ضددینی دشمنان است.

وی افزود: در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به کیفیت و کمیت در حفظ قرآن، در استان نیز سیاست گذاری هایی انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: در عرصه‌ ای که تهاجم فرهنگی موج می زند و ذهن های نوجوانان و جوانان بمباران خبری شده، قرآن می تواند چراغ پرفروغی برای روشن شدن مسیر راه جوانان و نوجوانان باشد.

رمضانی برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های قرآنی در راستای ترویج معارف و آموزه‌های قرآنی را ضروری دانست و افزود : ادارات فرهنگی مانند آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند حفظ جزئ قرآن از تیر ماه سال گذشته در استان آغاز شد، گفت: آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت اهتمام مناسبی انجام داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای کثرت حفاظ قرآن و تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان با تدبیر این اداره کل، بالغ بر ۵۰۰ نفر تحت آموزش مربیان آموزش و پرورش قرار گرفتند.

رمضانی عنوان کرد: بخشی دیگر از حافظانی که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند، توسط کانون مساجد استان و مجموعه ارشاد استان حمایت شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم این همایش زمینه ساز کثرت قابل توجهی از حافظان قرآن باشد که بتوانند الگو و اسوه برای مردم استان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان یادآور شد: همه دلسوزان و فعالان قرآنی باید در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
گفتنی است در این همایش از حافظان قرآن کریم با حضور مسئولان کشوری و استانی و با شرکت ۷۰۰ حافظ قرآنی، در سینما بهمن سنندج تجلیل شد.