یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۳:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۳۱ ساعت ۱۳:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

در دیدار رییس فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران با استاندار کردستان مطرح شد:

کردستان مملو از استعدادهای درخشان ورزشی است / برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی زمینه ساز پیشرفت و برقراری امنیت پایدار خواهد بود / تکمیل پروژه های نیمه تمام ۲۰ و ۲۵ ساله از خدمات ارزنده دولت سیزدهم است

استاندار کردستان با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از ورزشکاران یکی از محورهای مورد تاکید در دولت سیزدهم بوده است، گفت: کردستان سرشار از ظرفیت و استعدادهای درخشان ورزشی است و می تواند قطب چندین رشته ورزشی باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی کوشا” روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در دیدار رئیس فدراسیون دوومیدانی در سنندج با اشاره به استعدادهای برتر ورزشی در کردستان اظهار کرد: معتقدیم برگزاری اردوها و جشنواره های ورزشی بیشتر، انگاره های اشتباه نسبت به استان را اصلاح می کند و این مهم با جهش ۲۰ برابری آمار مسافران و گردشگران طی دو سه سال اخیر، در استان محقق شده است.

وی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، رونق اقتصادی و امنیت پایدار مردمی بوده که به نتیجه خوبی رسیده است.

استاندار کردستان گفت: استعدادهای بسیار خوبی در ورزش به ویژه رشته دوومیدانی در سطح ملی و بین المللی داریم که باید از آنها حمایت کنیم.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از نگاه عدالت محور مدیرکل ورزش و جوانان، بر لزوم توجه به ورزش های پایه و سرمایه گذاری روی استعدادهای آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از ورزشکاران یکی از محورهای مورد تاکید در دولت سیزدهم است گفت: کردستان سرشار از ظرفیت و استعدادهای درخشان ورزشی است و می تواند قطب چندین رشته ورزشی باشد

رئیس فدراسیون دوومیدانی نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد ما تمرکززدایی و برگزاری مسابقات در استان هاست، اظهار داشت : دوومیدانی رشته اول المپیک است و ارزش بسیار زیادی بین جامعه ورزشی در جهان دارد.

احسان حدادی تاکید کرد: با وجود کمبود بودجه، با انگیزه بالا برای کمک به ورزش دوومیدانی آمده ام؛ چرا که استعدادهای بسیار خوبی در کشور و استان کردستان داریم.

وی با بیان اینکه ورزش تنها ابزاری برای بالا بردن پرچم کشورمان در مجامع بین المللی است، ادامه داد: همه وظیفه داریم به ورزشکاران این رشته پرطرفدار کمک کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی بر لزوم حمایت استانداری، شهرداری و فرمانداری‌ها از ورزش دوومیدانی استان تاکید کرد و افزود: هر کشوری دوومیدانی قوی دارد، در بقیه رشته های ورزشی هم قوی است.

حدادی گفت: کردستان و کُردها پتانسیل بالایی در ورزش دوومیدانی دارد و هر چه مسابقات بیشتری در استان برگزار شود، شاهد پیشرفت بیشتر این رشته خواهیم بود.

وی ادامه داد: رویکرد ما تمرکززدایی و برگزاری مسابقات و اردوها در استان ها و شهرستانهاست و این مهم مورد توجه فدراسیون است.