چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۷:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۱۷ ساعت ۱۸:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری شورای هماهنگی «راهیان نور غرب و شمال غرب کشور» به ریاست استاندار به میزبانی کردستان؛

اعزام ۴۰۰ هزار نفر به اردوی راهیان نور غرب و شمال غرب / کردستان با هفت یادمان فعال آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است / راهیان نور گنجینه ای ارزشمند و عامل مصونیت کشور است

استاندار کردستان،اردوی راهیان نور را یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی خواند و گفت: برگزاری این اردوها و بازدید از یادمان‌های شهدا، جوانان را با فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس آشنا و کشور را از خیلی آسیب‌ها مصون می ‌کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، صبح امروز چهارشنبه ۱۷ مردادماه، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست استاندار کردستان و با حضور دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور در راستای جمع‌بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی برای برگزاری این اردوی فرهنگی و ارزشمند، در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد.

استاندار کردستان در این جلسه با ابراز خرسندی از میزبانی شورای راهبردی هماهنگی راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور، سه استان (کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی) اظهار کرد: به لطف الهی رویکرد بسیار خوبی درمجموعه ستادمرکزی راهیان نور با تمرکز بر یادمان‌ها و قدمگاه شهدا در این مناطق شکل گرفته است.

“اسماعیل زارعی کوشا” با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای میزبانی از زائران در بحث زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مربوطه، افزود: مشارکت مناسبی از جانب تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی کشور، وزارت‌خانه‌ها، سازمانها و مراکزی که می‌توانند در راستای تسهیل شرایط و فراهم نمودن امکانات برای زائران یادمان‌های دفاع مقدس کمک کنند در این منطقه شکل گرفته و تعهداتی هم برای  این دستگاه‌ها مصوب شده است.

وی نگاه مجموعه مدیریتی استان نسبت به برگزاری اردوی راهیان نور بر اساس برنامه موثر فرهنگی عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها می‌تواند از نسل آینده در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن صیانت کند و انتقال دهنده فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل آینده باشد.

 

زارعی کوشا با بیان اینکه نگاه همهما به اردوی راهیان نور نگاه اعتقادی است و نه دستورالعملی، تصریح کرد: مجموعه ها و جریانهایی از داخل و خارج کشور نمی‌خواستخد و نمی خواهند گنجینه دفاع مقدس مورد واکاوی قرار گیرد و این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود.

وی برگزاری اردوی راهیان نور را عملیات مقابله با توطئه‌ دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال به سال بر کیفیت و کمیت این اردوها افزوده می‌شود.

استاندار کردستان یادآور شد: این برنامه از جهات مختلف برای کشور و نظام مصونیت ایجاد می‌کند و بسیاری از مشکلات اجتماعی که ما کارگزاران دولت در اداور مختلف نتوانسته‌ایم به علاج کنیم، با بهره گیری از ظرفیت راهیان نور قابل درمان است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این جلسه نیز اظهار داشت : ۴۰۰ هزار نفر از اول مرداد تا ۳۱ شهریور در قالب راهیان نور به یادمان های دفاع مقدس در غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.

سرهنگ روح الله محمدحسین زاده با بیان اینکه ۱۱ قرارگاه در ستاد مرکزی راهیان نور فعالیت دارد، افزود: با توجه به ناوگان حمل و نقل مجهز و مجرب، تاکنون تلفات جاده‌ای در بحث راهیان نور نداشته ایم.

وی با اشاره به بهسازی جاده شوش- فکه در استان خوزستان، بر لزوم بهسازی زیرساخت‌های راهیان نور غرب و شمال غرب کشور نیز تاکید کرد.

بر اساس این گزارش؛ نشست مذکور پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور غرب و شمال غرب کشور و ارایه گزارش عملکرد و اقدامات توسط نمایندگان دستگاه‌ها در زمینه اعزام راهیان نور این مناطق برنامه ریزی شد و پیرامون  مسائل عمده فرهنگی، زیرساختی در این سه استان مواردی بیان و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور غرب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری این اردوی فرهنگی را نیز مورد بررسی قراردادند.

استان کردستان با هفت یادمان فعال آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است‌.