چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۳:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۱ ساعت ۱۵:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار:

اولین جشنواره فرهنگی هنری «فردخت» در کردستان برگزار می‌شود / حجاب فارغ از ضرورت عقلانی و انسانی مستلزم آگاهی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه باید ضرورت عقلایی موضوع عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گیرد، گفت: لازمه رعایت حجاب، آگاهی داشتن است و اگر همراه با ضرورت عقلایی مبانی اعتقادی نیز در کنار آن قرار گیرد مسلماً بهتر می‌توان در راستای این جشنواره‌ها قدم برداشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “مهدی رمضانی” در جلسه شورای اجتماعی با دستور کار عفاف و حجاب که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب از موضوعاتی است که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن بحث و گفتگو کرد، اما به معنی واقعی یک سیاست‌گذار ملی باید داشته باشیم و در بعد فراملی مورد بحث قرار بگیرد.

 

 

وی با بیان اینکه باید مسئله‌شناسی این مقوله انجام و ضرورت عقلایی موضوع عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گیرد، گفت: تولید لباس معیار ایرانی‌ اسلامی نیز باید در دستور کار باشد تا باکیفیت بسیار بالاتری از سایر استان‌های سطح کشور انجام گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان لازمه حجاب داشتن را آگاهی داشتن عنوان کرد و افزود: اگر ضرورت عقلایی باشد و مبانی اعتقادی در کنار آن قرار گیرد مسلماً بهتر می‌توان در راستای این جشنواره‌ها قدم برداشت.

 

رمضانی خاطر نشان کرد: آموزش و آگاهی‌بخشی مقدم است و ضرورت عفیف بودن و محجبه بودن را باید از همان دوران کودکی به کودکان و دانش‌آموزان آموزش دهیم.

 

گفتنی است که؛ جشنواره فرهنگی هنری و پوشاک ایرانی و اسلامی فردخت برای نخستین‌بار در کردستان با رویکرد جریان‌سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم‌افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح‌های برگزیده و تجلی‌بخش فرهنگ ایرانی‌اسلامی، برگزار می‌شود.