چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۳:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۱ ساعت ۱۶:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

دومین «قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت‌» با حضور استاندار کردستان تشکیل جلسه داد؛

کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است / دستور ویژه استاندار برای پیگیری پرونده‌ سرقت از منازل / پایین بودن آمار سرقت در کردستان در سایه مشارکت اجتماعی از فرهنگ بالای مردم نشات می‌گیرد

استاندار کردستان، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در گرو فرهنگ‌سازی برشمرد و  مردم با فرهنگ و متدین این دیار را دارای نقش آفرینی و تاثیر گذاری در روند کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه سرقت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز یکشنبه ۲۱ مرداد در دومین جلسه استانی قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت‌ که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد مطلوب مجموعه پلیس، آگاهی و نیروی انتظامی برای کشف و پیگیری از سرقت اظهار کرد: خوشبختانه استان کردستان در جدول رده بندی از لحاظ این نوع از آسیب اجتماعی جزو استان‌های آخر کشور است که نشانه تدین و فرهنگ بالای مردم این دیار است که نسل به نسل نهادینه شده است.

 

وی با بیان اینکه این آمار کاهش به معنای رفع تکلیف نیست و بایستی تلاش شود این روند کاهشی تداوم یابد، تاکید کرد:  با تعامل و هم‌افزایی مسئولان و شهروندان می‌توان شاهد کاهش وقوع آمار سرقت بیش از پیش در استان باشیم.

 

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با سرقت و بررسی نقش فرهنگ شهروندی در کاهش تمایل به ارتکاب این جرم، گفت: در این زمینه  همکاری همه دستگاه‌های عضو قرارگاه در خصوص مراقبت از اموال مردم امری بدیهی است و بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها می تواند به پیشگیری از این معضل در استان کمک کند.

 

زارعی کوشا راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را در کاهش سرقت ها موثر دانست و بیان کرد:  تا سه ماه آینده کمپ ماده ۱۶ شهرهای سقز و قروه نیز راه اندازی خواهد شد.

 

وی در ادامه به پایین بودن آمار سرقت مسلحانه در استان اشاره و تصریح کرد: مجموعه آگاهی و انتظامی استان با همکاری دستگاه ها، توفیقات خوبی در حوزه مقابله با سرقت داشته اند که قابل ستایش و تحسین است.

 

برگزاری مرتب جلسات قرارگاه مقابله با سرقت در شهرستان ها و لزوم آموزش به مردم برای پیشگیری از سرقت از منازل، دیگر مطالبی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت و بدترین نوع سرقت را سرقت از منازل اعلام کرد که دارای تبعات روحی و روانی برای ساکنین است.

 

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت پیشگیری از سرقت منزل تصریح کرد:  دزدی از منزل، علاوه بر ضرر و زیان مالی، می‌تواند پیامدهای روحی و روانی منفی بسیاری برای ساکنان به همراه داشته باشد بنابراین، پیشگیری از سرقت منزل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با اقدامات ساده‌ای می‌توان احتمال وقوع سرقت را به طور قابل توجهی کاهش داد.

 

زارعی کوشا از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران خواست با بهره گیری از همه ظرفیت ها، همکاری با نیروی انتظامی را توسعه داده و زمینه کاهش سرقت را با نصب دوربین و ایمن سازی اماکن و ابنیه با بهره گیری از سیستم های حفاظتی و امنیتی را کاهش دهند.