چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۴:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۴ ساعت ۱۱:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

رئیس ستاد مرکزی اربعین در بازدید از مرز باشماق مطرح کرد:

قدر‌دانی از اهتمام ویژه استاندار کردستان جهت فراهم شدن تهمیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق / ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز‌ باشماق جلوه‌ای از اتحاد میان اهل تسنن و تشیع است / مرز باشماق برای تردد زائرین بهترین انتخاب در سه سال متوالی است

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون وزیر کشور، با بیان اینکه امسال نیز برای سومین سال متوالی در کنار سایر مرزها دو مرز باشماق و تمرچین، به تردد زائرین اربعین حسینی اختصاص یافته است، گفت: خدمات ارائه‌ شده به زائران اربعین در مرز‌ باشماق جلوه‌ای از اتحاد و برادری میان اهل تسنن و تشیع است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “سید مجید میراحمدی” عصر سه شنبه ۲۳ مرداد) با حضور “اسماعیل زارعی‌کوشا” استاندار کردستان در بازدید میدانی از پایانه مرزی باشماق مریوان که به منظور بررسی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی انجام شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال نیز برای سومین سال متوالی در کنار سایر مرزها دو مرز باشماق و تمرچین، به تردد زائرین اربعین حسینی اختصاص یافته است.

 

وی با تشکر از تدابیر صورت گرفته برای رفاه حال زائرین گفت : تا ۲۶ مرداد زائران کربلای معلی از مرز باشماق به شهر سلیمانیه به صورت رایگان منتقل و سفری آسان و ایمن را تجربه می‌کنند.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود : در مجموع شرایط و خدمات بسیار خوبی به زوار ارائه می‌شود و عبور از مرز باشماق مورد استقبال زائرین قرار گرفته است.

 

میر احمدی با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، تصریح کرد: با توجه به هوای معتدل دو مرز باشماق و تمرچین و تفاوت حداقل ۲۰ درجه‌ای حرارات این مناطق با مرزهای خسروی و مهران، به زائرین ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) توصیه کرد که این دو مرز را به عنوان مسیر عزیمت به کربلا انتخاب کنند.

 

وی یادآور شد: مرز باشماق در سال گذشته میزبان بیش از ۱۵۰ هزار زائر حسینی بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم با افزایش قابل توجهی مواجه باشد.

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون وزیر کشور، با بیان اینکه خدمات ارائه‌ شده به زائران اربعین در مرز‌ باشماق جلوه‌ای از اتحاد و برادری میان اهل سنت و تشیع است، گفت: در آن‌سوی مرز نیز اتحادیه مهینی کردستان عراق، زیرساخت‌ و امکانات لازم را فراهم نموده و مشکل خاصی برای تردد زوار وجود ندارد.