چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۹:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳۱ ساعت ۱۸:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

“مهمانی امت احمد” برای دومین سال متوالی در سنندج برگزار می‌شود / کردستان مظهر وحدت و برادری میان شیعه و سنی است

استاندار کردستان از برگزاری برنامه "مهمانی امت احمد" برای دومین سال متوالی در سنندج خبر داد و گفت:استان کردستان در کشور و جهان اسلام مظهر وحدت، برادری و انسجام است و برنامه‌های "مهمانی امت احمد" و " اربعین" این مهم را به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” امروزچهارشنبه ( یکم شهریور) در جلسه هماهنگی برنامه‌های مهمانی بزرگ امت احمد که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر الحرام، اظهار داشت: استان کردستان امسال برای سومین سال متوالی میزبان زائران اربعین حسینی است و باید همه ما با حضور در این برنامه از برکات این فرصت بزرگ بهرمند شویم.

 

وی با بیان اینکه این ایام باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در جامعه می‌شود، گفت: امیدواریم توفیق بهره‌مندی از کنگره اربعین که امروز به یک امر جهانی تبدیل شده و با عبور از مرزهای دین مبین اسلام پژوهشگران را به فکر واداشته،  نصیب همه ما شود.

 

استاندار کردستان به برگزاری همایش مهمانی بزرگ امت احمد در سنندج اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار این مهمانی در سنندج برگزار و به رغم وجود چالش‌ها، به یک نقطه قوت تبدیل شد و خوشبختانه در سطح داخلی و خارجی به شدت بازتاب داشت.

 

زارعی کوشا با بیان اینکه این تجربه موفق امسال نیز برای دومین بار در سنندج تکرار خواهد شد، افزود: مهمانی امت احمد همچون برنامه غدیر که در تهران برگزار می‌شود، برنامه‌ای بزرگ و موفق بود و امسال هم باید با برنامه‌ریزی و همدلی، بهتر و موفق‌تر از سال گذشته این برنامه را اجرا کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمانی امت احمد وحدت و برادری شیعه و سنی را به نمایش گذاشت، گفت: هرکسی که قدری زمان خود را بشناسد و توانایی درک و تحلیل اولویت‌ها را داشته باشد می‌داند که اولویت امروز کشور و جهان اسلام  “وحدت” است و می‌تواند برای هرچه که موجب اختلاف می‌شود، اثرگذار خواهد بود.

 

استاندار کردستان کسانی را که دنبال تفرقه افکنی در جهان اسلام هستند را مزدور و خدمتگذار صهیونیست خواند و اظهار کرد: “مهمانی امت احمد” و “اربعین” برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه، حفظ وحدت و نمایش انسجام و برادری اهل سنت و تشیع است.

 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه هرکاری که به جلوه‌های وحدت کمک کند مورد رضای پروردگار خواهد بود، افزود: کردستانی‌هایی که در مریوان به زائران کربلا خدمت کردند جلوه‌ای از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه “مهمانی امت احمد” در توسعه گردشگری استان اثرگذار بود، خاطرنشان کرد: پوشش فراگیر رسانه‌ای و پخش زنده این برنامه از شبکه ملی برای چند ساعت، بیانگر حفظ انسجام و بصیرت مردم این استان در مقابل توطئه‌ دشمنان است.

 

زارعی‌کوشا بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر “برنامه امت احمد” تاکید کرد و گفت: این برنامه باید با تمرکز بالا و محوری برگزار شود و سایر رویداد‌ها و جشنواره‌های استان با فاصله زمانی مناسب از این رویداد اجرا شوند.

 

وی با بیان اینکه این مهمانی احمد با مشارکت مردم برگزار خواهد شد، افزود: اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی دبیرخانه این برنامه است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی برای اجرای آن به نحو احسن پای کار باشند، همچنین علاوه بر تامین امنیت برنامه باید نظارت کافی بر نحوه پذایرایی و برگزاری برنامه وجود داشته باشد.

 

استاندار کردستان در بخش دیگر سخنان خود خواستار توجه ویژه به مسئله “غزه”، “قدس”، “شهدای قدس” و “شهدای بومی استان” در برنامه مهمانی احمد شد و تصریح کرد: برای تبلیغ این برنامه به عنوان کاری تقریبی و وحدتی در سطح ملی به کار تبلیغی گسترده‌ای نیاز است و باید اقدامات رسانه‌ای فراگیری در این خصوص انجام شود.