یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۴:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۱ ساعت ۱۴:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

بخش زیویه میزبان ۱۵۶‌مین سفر کاری استاندار کردستان:

پروژه طرح هادی روستای قشلاق رضا در سقز افتتاح شد / پرداخت مطالبات گندمکاران در کردستان تا پایان شهریور

با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان، پروژه طرح هادی روستای قشلاق رضا با صرف اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان، امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز یکشنبه ۱۱ شهریورماه  در روند سفر یک‌ روزه به شهرستان سقز در روستای قشلاق رضا از توابع این شهرستان در بخش زیویه حضور یافت و همراه با جمعی از مسئولین پروژه آسفالت و طرح هادی روستای قشلاق رضا به نیابت از دیگر روستاهای اطراف را به صورت متمرکز افتتاح کرد.

 

این پروژه با مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ ۹ میلیارد تومان احداث شده است که از این میزان ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن و ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری تامین شده است.

 

بر اساس این گزارش؛ در شهرستان سقز ۳۵۰ روستا وجود دارد که از این تعداد که ۲۷۵ روستا دارای سکنه بالای ۲۰ خانوار است.

 

گفتنی است؛  در طول ۳ سال اخیر در ۳۳ روستا شهرستان سقز با اعتبار تخصیصی ۴۵ میلیارد تومان طرح هادی اجرا شده و برای سال آینده  ٤۵ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح هادی در ۳۰ روستای دیگر مصوب شده است.

 

استاندار کردستان در جریان این افتتاحیه  از مجموعه ارگان‌ها و اداراتی که در بهره‌برداری طرح هادی روستای قشلاق رضا در سقز

اهتمام داشته‌اند قدردانی کرد و ضمن تشکر از تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، اظهار کرد:  مجموعه بنیاد مسکن یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های خدمت‌رسان در استان کردستان است.

 

همچنین در ادامه آنتن‌ دهی تلفن همراه و اینترنت روستاهای بخش زیویه  مورد تاکید استاندار برای این بخش قرارگرفت.

 

زارعی کوشا در جمع مردم این روستا در مورد پرداخت بهای گندم به کشاورزان اظهار کرد:  براساس وعده داده شده از سوی مسئولان کشوری بهای گندم خریداری شده به طور تضمینی از کشاورزان استان تا پایان شهریور به حساب گندمکاران واریز می شود.

 

وی تصریح کرد:  به صورت منظم هر هفته پیگیر پرداخت بهای گندم خریداری شده در استان هستیم، در هفته گذشته در همین راستا جلساتی با رییس جمهور و وزیر کشور داشتیم قول دادن که باقیمانده پول گندم را پرداخت کنند.