استفاده از ظرفیت رسانهای برای اقناع مردم به واکسیناسیون/ نحوه اطلاعرسانی باید از روزمرگی خارج شود
![](https://ostan-kd.ir/wp-content/uploads/2022/02/photo_2022-02-22_12-44-24.jpg)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان با بیان اینکه امروز تقریبا همه مردم به فضای مجازی و شبکههای اجتماعی دسترسی دارند، گفت: فضای مجازی بستری مناسب و آماده برای اطلاعرسانی به مردم در خصوص مزایای واکسیناسیون است که از این بستر باید برای اقناع مردم استفاده شود.
وی ضمن تقدیر از تلاشهای گسترده و همه جانبه کادر بهداشت و درمان در دوران همهگیری بیماری کرونا و فعالیتهای شبانهروزی رسانه ملی و دیگر رسانهها در امر آگاهی بخشی به مردم، گفت: هم اکنون کشور در پیک ششم کرونا و سویهی اومیکرون قرار گرفته که بیش از همه کودکان را درگیر میکند، بنابراین ضرورت دارد اطلاع رسانی کامل و گستردهای برای تشویق والدین برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال باید صورت گیرد.
رمضانی استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و شخصیت های مختلف و همچنین تبلیغات وسیع علوم پزشکی در سطح شهرها و روستاها را در ترغیب مردم برای تزریق واکسن کرونا را دارای اهمیت برشمرد و عنوان کرد: اطلاعرسانی باید از حالت روزمرگی خارج شود و روشهای نوین و جذابتری را در این رابطه تبلیغ کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت جلب توجه مردم و حساسیت آفرینی در آنان برای تکمیل فرآیند تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: اگر میخواهیم به نتیجهای ملموس و عینی دست پیدا کنیم باید یک اطلاعرسانی کامل از یک منبع و مرجع مشخص انجام شود واز پراکنده گویی و نشر اطلاعات غیر دقیق از کانالهای مختلف پرهیز شود.
وی با بیان اینکه در روزها و هفتههای پیش رو مناسبت های مختلفی از جمله جشن نوروز را پیش رو داریم، گفت: شورای اطلاعرسانی باید به شکلی هماهنگ عمل کند تا فرآیند و پروسه نشر اخبار و اطلاعات در قبل، حین و بعد از رویدادها در اختیار خود ما باشد و این امر باید به یک رویه تبدیل شود.