شرکتهای دانش بنیان ایدههای بزرگ را عملیاتی کنند/ کردستان نیازمند انقلاب در بخش کشاورزی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در پارک علم و فناوری سنندج ضمن برشمردن توانمندیهای استان در بخش فناوریهای نوین گفت:با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند، مراکز علمی و دانشگاهی و مواهب طبیعی میطلبد این شرکت ها به دنبال انجام و عملیاتی کردن ایدهها و طرحهای بزرگ در سطح استان باشند.
وی حضور شرکت های دانش بنیان در جلسات و نشستهای مرتبط با توسعه این شرکتها، به سبب آشنایی عمیق آنان با مسائل را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود:برگزاری رویداد تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استانها) در استان اقدام بسیار ارزنده ای است، اما باید سعی شود شفافتر و جزییتر به مسائل خرد و کلان استان ورود کند.
زارعی کوشا با بیان اينکه در کردستان مسئله فراوان و مشکلات و چالش های جدی در بخش های گوناگون کشاورزی ، محیط زیست و صنعت داریم، تاکید کرد: مدیران و شرکت ها راهکارهای اساسی و بنیانی را در کنار پرداختن به اقدامات خرد فراموش نکنند.
استاندار کردستان همچنین بر ضرورت تغییر دیدگاه دانشگاهها و توجه بیشتر به امر مهارت آموزی تاکید کرد و یادآوری کرد: از جمله مسائلی که با رئیس جمهور در سفر به استان مطرح کردیم این بود که اگر لوازم و ابزارهای لازم برای اشتعال جوانان و فارع التحصیلان دانشگاهی فراهم شود، کردستان ظرفیت و توانایی ایجاد اشتعال برای آنان را دارد.
زارعی کوشا به اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی ها برای شرکتها و حمایت از پروژههای دانش بنیان در سطح کشور و استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایتهایی که از این شرکتها صورت میپذیرد آنان نیز باید عزم خود را برای تولید محصولات دانش بنیان به منظور صادرات و رفع نیازهای کشور جزم کنند.
وی به مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز به صراحت تاکید کرد که اقلام و کالاهای مورد نیاز خود که در استان تولید می شود، از داخل استان تهیه کنند.
زارعی کوشا پیشنهاد داد برای ایجاد انگیزه و تحرک در شرکتهای دانش بنیان دستگاههای اجرایی تفاهم نامههایی را برای تولید محصولات و کالاهای مورد نیاز خود در یک برهه زمانی خاص با شرکتهای دانش بنیان منعقد کنند.
استاندار کردستان در ادامه کار رسانهای و تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانههای مختلف و در جهت معرفی کالاهای تولید شرکتهای دانش بنیان را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات و معرفی کالاهای تولیدی شرکت های فناور تنها نباید به رسانه ملی محدود شود، و امروز میتوانیم با کار رسانهای خوب محصولات تولیدی را به خوبی به مردم در سراسر کشور و در سطح بین الملل معرفی کنیم.