جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۶:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۱۱ ساعت ۱۴:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

استخراج معادن طبق قوانین کشور انجام میشود، غارت نیست

استاندار کردستان ضرورت تغییر فضای فرهنگی استان و تغییر نگرش در خصوص بهره برداری از معادن را ضروری دانست و تاکید کرد: همه باید آگاه باشند که استخراج معادن طبق قوانین کشور انجام میشود، غارت نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در دهمین جلسه شورای معادن استان، معادن را یکی از مهمترین ظرفیت های استان عنوان و خاطرنشان کرد: مردم از ما به عنوان مجموعه اجرایی استان توقع دارند مانع زدایی کنیم و راه را برای توسعه استان باز کنیم.
وی اذعان داشت: از طرفی مراحلی که بهره برداران باید طی کنند بیشتر مانع تراشی است و از طرفی هم انتظار داریم در استان توسعه ایجاد شود؛ همه ما به نحوی در عدم توسعه یافتگی استان نقش داریم.
مرادنیا افزود: کاری نکنیم فرصت کار و خدمت از دست برود، تا هستیم باید این فرصت ها را غنیمت بشماریم و برای توسعه استان تلاش کنیم.
استاندار در ادامه بر ضرورت تغییر فضای فرهنگی استان و تغییر نگرش و فضای درون سازمانی به سمت حمایت از فعالیت معادن تاکید و خاطرنشان کرد: استخراج معادن طبق قوانین کشور انجام میشود، غارت نیست.
وی متذکر شد: اگر این تغییر نگرش ایجاد نشود باید همچنان شرایط توسعه نیافتگی استان را تحمل کنیم.
مرادنیا تصریح کرد: اگر امروز می گوییم کردستان توسعه نیافته است باید قبول کنیم در مقاطعی، نسبت به استان بی توجهی و کم کاری شده لذا باید با تمام توان برای جبران این کم کاری ها تلاش کنیم و در همه حوزه اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و … هر آنچه در توان داریم انجام دهیم.