جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۳:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱ ساعت ۱۹:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

جذب اعتبارات ملی مهمترین ملاک توانمندی مدیران/کار روزمره گره‌گشای مشکلات کردستان نیست

استاندار کردستان عنوان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توانمندی مدیران استانی، گرفتن حق استان از وزارتخانه‌ها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سال جاری با بیان اینکه مدیران باید به صورت شبانه‌روزی پیگیر دریافت و جذب اعتبارات از وزارتخانه‌های خود باشند، گفت: در استان باید خود به فکر مسائل استان باشیم و از راه‌های مختلف برای جدب اعتبارات تلاش کنیم.

وی افزود: هم اکنون در آغاز سال قرار داریم و وزارتخانه‌ها اعتبارات قابل توجهی را در اختیار دارند، بنابراین رسالت مدیران این است تا با تلاش بی وقفه بخشی این اعتبارات را برای استان دریافت کنند.
زارعی کوشا تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتطار داریم تا پایان سال ماهانه شاهد حضور وزیران در استان باشیم و این حضور میدانی منجر به رفع مشکلات استان خواهد شد.
استاندار کردستان با بیان اینکه ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی و ایجاد بیش از ۳۳ هزار شغل در سال ‌جاری نیازمند کار و تلاش جهادی است، گفت:رسیدن اهداف توسعه استان با کار روزمره محقق نمی‌شود، بنابراین از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در این خصوص برنامه، جدیت و پیگیری همه جانبه داشته باشند.
زارعی کوشا به مدیران دستگاه‌های اجرایی گوشزد کرد که نسبت به بازی‌های رسانه‌ای و حاشیه‌ها بی تفاوت باشند و تمام همت خود را برای توسعه استان کردستان متمرکز کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شورای برنامه ریزی و توسعه را به نوعی هیات دولت و تصمیم گیر اصلی توسعه استان نام برد و گفت: همه اعضای اصلی و قانونی شورا باید از حق خود به صورت کامل استفاده کنند و اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود از مجرای قانونی خود عبور کند.
زارعی کوشا در ادامه رویکرد دولت در تخصیص اعتبار دو هزار و۲۰۰ میلیارد تومانی به تمام استان‌ها را گامی مثبت در تغیر شاخص های توسعه‌ای نام برد و افزود: ما از این اعتبارات می‌توانیم برای ارتقا شاخص ها استفاده کنیم تا در بخش اقتصاد و تولید شاهد اتفاقات مثبت باشیم.
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان سهم این استان از بودجه و اعتبارات سال جاری تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.