شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۰:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۱۱ ساعت ۲۲:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

الگو شدن انقلاب اسلامی دلیل اصلی دشمنی با ایران /تفاوت های قومی و مذهبی فرصتی برای تحکیم همبستگی

استاندار کردستان دلیل اصلی عناد و کینه‌توزی دشمنان با انقلاب و نظام اسلامی را ترس از الگو شدن ایران در بین امت های اسلامی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه به مناسبت بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین و سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: برخلاف تلاش دشمنان، انقلاب اسلامی امروز الگویی برای کشورهای اسلامی و دیگر امت های جهان است و این مساله برای دشمنان خوشایند نیست.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی به الگوی موفق در جهان تبدیل شود باعث خیزش و بیداری اسلامی در تمام کشورهای منطقه می شود و برای دشمن سنگین است. 

استاندار کردستان یادآور شد: استکبار جهانی، در ۴۵ سال گذشته از هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده‌ است و مردم کردستان بخش عمده‌ای از این دشمنی ها را به عینه مشاهده کرده اند. 

زارعی کوشا به جنگ تحمیلی و کمک ۵۰ کشور به رژیم بعث عراق اشاره داشت و ادامه داد: همه می‌دانیم در هر دوره از حکومت‌های گذشته، بخشی از خاک ایران از کشور جدا شد، همچنانکه در دوران رژیم پهلوی بحرین جدا شد؛ اما در طول جنگ هشت ساله دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیفتاد. 

وی دلیل این مهم را محوریت اسلام و قرآن و ولایت مطلقه فقیه در ایران دانست و گفت: با این وجود، دشمن از دشمنی خود منصرف نشد و این دشمنی روز به روز بیشتر شد، همچنانکه طی سال‌های اخیر شاهد اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه مردم و نظام بودیم. 

استاندار کردستان با بیان اینکه مردم این فشارها را تحمل کردند، تاکید کرد: اگر این فشارهای اقتصادی علیه هر کشور دیگری اعمال می‌شد، قطعا دوام نمی‌آورد اما ایمان به خدا و همراهی مردم با نظام، مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمن شد. 

زارعی‌کوشا از مدیران و دولتمردان خواست قدر پشتوانه مردمی نظام را بدانند و یادآور شد: ما مدیران و مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم گام برداریم و هر مسئولی کم کاری کند و مشغول اختلافات سیاسی و مباحث مضر برای مردم شود، به تکلیف خود عمل نکرده است . 

وی ادامه داد: مدیران باید بدانند مردم ایران سختی‌های زیادی کشیده‌اند اما مردم کردستان به صورت مضاعف فشار و سختی را تحمل کردند، چون دشمن همیشه به این استان نگاه طمع‌ورزانه ای داشته است، پس چنین مردمی شایسته بهترین خدمات هستند. 

استاندار کردستان اختلافات مذهبی، قومی و زبانی را طبیعی دانست و اضافه کرد: دشمن از این اختلافات به عنوان فرصت برای ایجاد فتنه استفاده می‌کند اما باید آن را فرصتی برای تقویت همبستگی دانست. 

زارعی کوشا در ادامه به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین، روزی است که با تدبیر حکیمانه امام راحل، نظام اسلامی با رای مستقیم مردم مستقر شد، با وجود محبوبیت امام، که مردم ایشان را به عنوان رهبری بزرگ و بی‌نظیر می‌شناختند اما امام راحل، برای تحکیم جنهوریت نظام و با احترام عملی برای رای مردم دستور برگزاری همه پرسی را صادر کردند.

وی با بیان اینکه این نظام بر اساس جمهوریت و اسلامیت، تئوری و دکترین حکومت داری جدیدی به دنیا معرفی کرد، افزود: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، دشمنی دشمنان و ابرقدرت ها با آن و مردم شکل گرفت و هر روز در ابعاد متفاوتی جلوه‌گر می‌شود.