دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۵:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۴ ساعت ۲۲:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت ایجاد تشکّل‌های ویژه بانوان/ لزوم باز تعریف نقش زنان در حل نظام ‌مسائل استان

استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد تشکّل‌های منسجم ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه تبیین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت وتجلیل از دستگاه‌های برتر اجرایی در امور بانوان با بیان اینکه امسال با انسجام بیشتر به حوزه امور بانوان ورود خواهیم کرد، افزود: در استان و در دستگاه‌های اجرایی باید  برنامه ریزی های خوبی انجام بگیرد تا از ظرفیت و توانمندی بانوان بهتر استقاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم مردم کردستان اثرگذاری بانوان در عرصه‌های مختلف و ورود آنان به این حوزه‌ها است، اظهار کرد:زنان جامعه کردستان باید با ایجاد تشکل های منسجم و اثرگذار به عرصه‌های مختلف ورود کنند و مانیز به سهم خود در راستای تقویت آنان تلاش خواهیم کرد.

زارعی کوشا عنوان کرد:اعتقاد دارم بسیاری از مشکلات استان به سبب تلاش ، دلسوزی و تعهد بانوان قابل حل است و از این ظرفیت موجود به هیچ عنوان نباید غافل شد.

وی ادامه داد:ورود بانوان به بخش اقتصاد و با نگاه به ظرفیت تعاونی‌ها می‌تواند نقش بی بدیلی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه ایفا کند.

استاندار کردستان در ادامه نیز گریزی به ضرورت جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین چالش‌‌های پیش روی کشور زد و گفت:تا چند دهه‌ی آینده جامعه ما دچار پیرسالی خواهد شد و ما باید با برنامه ریزیو اطلاع رسانی مناسب از این مسئله پیشگیری کنیم.

زارعی کوشا با بیان اينکه ما باید نقش بانوان در حل نظام مسائل استان مورد بازنگری قرار دهیم ، گفت: بی‌گمان در برنامه‌ریزی ها لازم است که باز تعریف دوباره‌ای از نقش بانوان در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

شناسایی بانوان توانمند و کارآفرین و تقویت آنان از هر راه ممکن از تاکیدات مهم دیگر استاندار کردستان در این جلسه بود.