دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۰:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۶ ساعت ۰۲:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

ساماندهی مرز باشماق در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای/ تاکید بر مبارزه جدی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز

استاندار کردستان یکی از مهمترین اولویت های دولت در استان را ساماندهی مرز رسمی باشماق مریوان عنوان کرد.

بە گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه مرز باشماق به عنوان یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی برای کشور دارای اهمیت است، گفت:در سال‌جاری تلاش خواهیم کرد که این مرز به شکل قابل قبولی ساماندهی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه  آزاد بانه مریوان نیز در آینده نزدیک به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان افزوده می‌شود ضرورت دارد که در ساماندهی مرز باشماق تسریع شود.

زارعی کوشا یکی از  ایرادات اصلی مرز باشماق مریوان را تعدد ارگانهای کنترلی دانست و گفت:موارد پیش کنترلی در خارج از محدوده مرز انجام گیرد تا هم از شلوغی مرز کاسته شود و هم رضایتمندی تجار و مراجعان فراهم شود. 

وی کردستان را یک استان مرزی و دارای  شرایط خاص نام برد و اظهار کرد: این وضعیت یه ما یادآوری می‌کند  که نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام خیلی جدی تری داشته باشیم. 

استاندار کردستان با بیان اینکه  امسال کمیسیون قاچاق کالا و ارز باید دارای دستور کارهای مشخص و به دنبال نتایج ملموس باشد، گفت : یک برنامه عملیاتی برای سال جدید آماده شود تا مشخص شود که در سال پیش رو چه اقداماتی را باید در دستور کار قرار دهیم. 

دایر شدن شعبه ارزی در مرز سیرانبند بانه از دیگر موارد مورد تاکید توسط استاندار کردستان در اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان بود.