دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۵:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۶ ساعت ۱۹:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

اختصاص چهارشنبه‌ی هر هفته به طرح نهضت ملی مسکن

استاندار کردستان با اعلام نارضایتی از کندی طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد که چهارشنبه‌ی هر هفته جلسه شورای ملی مسکن با محوریت بررسی وضعیت همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان با بیان اینکه ساخت مسکن از اولویت‌ها و شعارهای اصلی دولت سیزدهم است، گفت: بنا به دلایل مختلف و از جمله دشواری تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست و بر همین مبنا ضرورت دارد که به صورت جدی‌تر به این موضوع ورود کنیم.
وی اضافه کرد: چهارشنبه‌ی هر هفته ساعت ۶ صبح شورای مسکن استان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با دستور کار بررسی وضعیت شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
زارعی کوشا با بیان اينکه چیزی که برای ما در طرح نهضت ملی مسکن مهم است سرعت در کار و پیشبرد طرح با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین است، اظهار کرد:همه کسانی که در حوزه ساخت مسکن در استان مسئولیت دارند تحصیلکرده و فرزندان همین استان هستند و توقع این است که برای استان و مردم به صورت مضاعف تلاش کنند.
وی تولید مسکن را ضرورت  استان و ثبت نام ۱۸۰ هزار نفر در سامانه را نشانه نیاز ما به تولید مسکن عنوان کرد و گفت:
وضعیت فعلی مسکن در استان به هیچ وجه رضایت بخش نیست و از دستگاه‌های متولی انتظار می رود در راستای نهضت ملی مسکن همکاری گسترده و همه جانبه داشته باشند ومنبعد از طرح موضوعات مشابه وتکراری در جلسات خودداری کنند.
زارعی کوشا  با بیان اينکه برای ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی تامین زمین شده است ، گفت: باید هرچه سریعتر این واحدها برای شروع عملیات اجرایی واگذار شوند.
استاندار کردستان همچنین از بانک‌ها خواست تسهیلات مربوط به مسکن روستایی را پرداخت کنند چرا که هیچ عذر و بهانه‌ای از این به بعد در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.