دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۷:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۶ ساعت ۱۵:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

تشکیل کارگروه سه جانبه برای پیگیری مشکلات کارگران/وضعیت کارگران شاغل در اقلیم کردستان عراق را پیگیری می‌کنیم

استاندار کردستان از تشکیل کارگروهی سه جانبه برای پیگیری و حل مشکلات کارگران در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست صمیمی با تشکلات کارگری و کارفرمایی استان کردستان، کارگران را موتور محرکه تولید و اشتغال نام برد و گفت:بی گمان کارگران شریف استان دارای مشکلات متعددی هستند و تلاش خواهیم کرد با تشکیل کارگروهی سه جانبه متشکل از تشکل های کارفرمایی، تشکل‌های کارگری و دستگاه های اجرایی در حد توان و اختیارات استان برخی از مشکلات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نیروی کار استان هم اکنون  در اقلیم کردستان عراق مشغول به کار و دارای مشکلاتی هستند، گفت:
قرار شده با حضور استانداران اقلیم کردستان عراق و سه استان مرزی ایران، احتمالا دهه اول خرداد، جلسه ای در ارومیه برگزار و زمینه حضور و اقامت بهتر کارگران در اقلیم فراهم و در صورت توافق، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.
زارعی کوشا که به مدت دو ساعت شنوای دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکلات کارگری و کارفرمایی استان بود ضمن تکریم جایگاه و نقش کارگران در توسعه و پیشرفت استان بر ایجاد فضای مناسب برای جامعه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در مرکز استان تاکید کرد و افزود: تکریم بازنشستگان واجب است، چراکه معادن علم و تجربه هستند و نیاز است در راستای رفاه آنان قدم‌های جدی برداشته شود.
استاندار کردستان به تشکیل گروه مشاورین استاندار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: قرار است گروه های مشاورین به صورت تخصصی تشکیل و در شهرستان‌ها هم این گروه‌ها برای رصد و انعکاس مشکلات حوزه‌های مختلف تشکیل شود.
زارعی کوشا با بیان اینکه امروز سه نفر از مشاورین استاندار در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می شوند، اضافه کرد: این کار موجب می شود ارتباط بهتری با جامعه کارگری داشته و از نزدیک در جریان مشکلات باشیم.
وی بیش از دو سوم جمعیت استان را تحت پوشش تامین اجتماعی عنوان و از خدمات این بیمه در استان با وجود گستردگی وظایف، تقدیر کرد.