دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۷:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۰ ساعت ۲۳:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

اجرای پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری مطالبه جدی استاندار از شهرداران و شوراها/تعریف ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهر سنندج

استاندار کردستان از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها خواست تا به اجرای طرحها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به صورت جدی توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با منتخب نمایندگان شوراهای استان که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها برگزار شد گفت:شوراها منتخب مردم هستند و باید همه تلاش خود را معطوف به خدمتگذاری به مردم، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها در شهرها کنند.

وی افزود:ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را تنها با اجرایی شدن طرحهای بزرگ سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان‌ها محقق خواهد شد و کمک‌های دولتی به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای روز افزون شهرها در حوزه عمران شهری باشد.

زارعی کوشا از برگزاری همایشی با حضورفرمانداران در خردادماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این همایش می‌تواند عامل تقویت تعامل میان فرمانداران ، شهرداران و شوراها شود و زمینه سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل کند. 

وی اظهار کرد:در بهمن ماه سال گذشته از شهرداران و شوراهای استان درخواست کردیم با جمع بندی نظرات و ایده‌های خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه عمران شهری طرحی ارائه دهند که هنوز برخی شهرستانها در این رابطه به جمع بندی نرسیده‌اند.

استاندار کردستان به تعریف ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه عمران شهری و سرمایه‌گذاری در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: اگر حتی نیمی از این طرحها اجرایی و عملیاتی شود می‌تواند اتفاقات قابل توجهی را در سنندج رقم بزند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد شوراهای شهر در یک ونیم سال گذشته  در مقایسه با دوره های قبل از حیث پایبندی به مقررات و قانونمندی مثبت و جای تحسین دارد ، افزود:وجود برخی اختلاف نظرها در شوراها طبیعی و موجب ارتقاء و بهبود شرایط خواهد شد.

وی گفت:در پاره‌ای از موارد همدلی و تعامل می تواند پیش برنده امور و تسهیل کننده خدمت رسانی موثرتر به مردم باشد و شوراها باید همواره این مهم را مورد توجه قرار دهند. 

استاندار کردستان در ادامه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها را به صورت جدی از جذب نیروی کار بدون ضابطه برحذر داشت و افزود:در شهرهای ما انبوه جوانان جویای کار وجود دارند و جذب بدون ضابطه و بکارگیری هر نیرویی می‌تواند به سرمایه‌ اجتماعی آسیب وارد کند.

وی افزود:اگر نیروی کار بی ضابطه وارد بدنه شهرداری ها شوند و همین اندک اعتبارات موجود صرف پرداخت حقوق شود نمی‌توان به اجرای پروژه‌های عمرانی امیدوار بود.

زارعی کوشا همچنین به وظایف کمیته انطباق نیر اشاره‌ای کرد و اظهار داشت:وظیفه کمیته انطباق تنها تطبیق مصوبات شورا با قوانین است و هرجا شاهد برخورد سیلیقه‌ای این کمیته بودید سریعا آن را مطرح و به استانداری منعکس کنید.

در این جلسه نمایندگان شوراهای حاضر در جلسه به بیان مهمترین مشکلات و نیازمندی‌های خود در شهرستان‌ها پرداختند.