دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۴۸:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۵ ساعت ۰۳:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مظهر اتحاد و همدلی/خدمات نظام به کردستان قابل توجه، اما کافی نیست/۷ برابر شدن اعتبارات عمرانی کردستان در سال گذشته

استاندار کردستان، کردستان را مظهر اتحاد و همدلی دانست که خدمات بسیاری از طرف نظام و دولت برای اعتلاء و پیشرفت آن ارائه شده که با توجه به عمق محرومیت‌ها ناکافی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان ، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد،

کردستان و مردم کُرد را ایرانی ترین اقوام ایران عنوان کرد و گفت: در هرجای جهان یک کرد حضور داشته باشد به طور قطع ریشه‌ی ایرانی دارد و به آن نیز افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه کردستان با همه ظرفیت‌ها و منابع خدادادی به دلایل مختلف و به رغم خدمات فراوان نظام از محرومیت رنج می برد، گفت:

کردستان بر  آن است که با وفاق و همدلی محرومیت‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

زارعی کوشا کردستان را مظهر اتحاد و همدلی دانست که وجود پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸  هزار شهید مهاجر از جای جای ایران موید این مطلب است .

وی افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا از کیان کشور و نظام دفاع کنند و همین تلاقی خون مهاجر و انصار در استان منشاء یک پیوند ناگسستنی میان مردم است.

استاندار کردستان عنوان کرد:کردستان اگرچه همواره مورد طمع دشمنان بوده اما حضور و موقع شناسی مردم همواره دشمنان را ناامید و موجب دلگرمی دوستان بوده است.

وی ادامه داد:در پاییز سال گذشته کردستان هم مانند دیگر نقاط ایران درگیر اغتشاشات پیچیده و  نقطه تمرکز دشمنان بود اما با همگرایی و با کمترین هزینه ها  این دوران سخت را پشت سر گذاشت. 

استاندار کردستان تصریح کرد: بر مبنای ارزیابی‌ها کردستان سربلند از این آزمون بیرون آمد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیشترین حضور را به نسبت  دیگر استان‌ها در مقایسه با سال ۹۸ داشت.

زارعی کوشا حضور پر رنگ مردم درمناسبت‌ها و مراسم‌های انقلابی مختلف را موید پایبندی آنان به نظام و انقلاب ارزیابی کرد و گفت:حضور مردم در صحنه مسئولیت ما را نسبت به آنان بیشتر کرده و اعتقاد دارم که پیشرفت و توفیق ما در گرو همدلی و برادری است. 

وی در ادامه با بیان اينکه مردم استان مطالبات زیاد و به حقی از گذشته ها دارند، اظهار کرد:

پروژه‌های نیمه کاره زیادی از گذشته‌ها وجود دارد که ما خود را موظف به اتمام آنها می‌دانیم و در این راستا هم برخی از پروژه‌ها و مطالبات مردم نظیر آب سنندج و بانه را به بهره‌برداری رساندیم.

وی از رئیس دستگاه قضا درخواست کرد با توجه به حضور ایشان در سطوح عالی تصمیم گیری کشور نسبت به کردستان و توسعه آن  تبعیض مثبت در نظر گرفته شود، کما اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد.

زارعی کوشا گفت:در سال گذشته اعتبارات عمرانی کردستان نسبت به سال قبل از آن به میزان ۷ برابر افزایش یافته است، اما این ميزان کماکان جوابگوی نیازهای استان در بخش های مختلف نیست.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد:سفر رئیس قوه قضائیه بتواند گره‌گشا و تسهیل کننده برخی از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف باشد.