جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۱:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۱ ساعت ۰۳:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار کردستان:

باید در اطلاع‌رسانی به زائران اربعین بهتر کار کنیم

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین  ضعیف عمل کردیم و در فاصله مریوان تا مرز باشماق موکبی برای راهنمایی زائران وجود ندارد.

مهدی رمضانی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان اظهار کرد: تاکنون هیچ زائری بروشور راهنمایی مسیر اربعین از مریوان تا باشماق را دریافت نکرده و اگر زائری در آنسوی مرز سرگردان شود، بخشی به خاطر عدم اطلاع رسانی است. وی بر لزوم اطلاع رسانی درست به زائران تاکید کرد و افزود: باید به زائران اطلاع رسانی شود که در صورت تکمیل نبودن خودروهای مستقر، در موکب سلیمانیه اسکان یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: تعداد بنرها نیز باید بیشتر شود، چرا که از چهارم و پنجم شهریور، تعداد زائران افزایش خواهد یافت. رمضانی ضمن تقدیر از خدمات راهداری، خواستار روکش آسفالت تمام مسیر مریوان به باشماق برای تسهیل حرکت خودروها و زائران شد. وی یادآور شد: طبق قرارداد انجام شده، هزینه حمل و نقل زائران از مبدا باشماق تا بغداد و کاظمین، ۲۷ هزار دینار عراقی معادل ۱۰ میلیون ریال است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تملک ۲۵ هکتار اراضی مرز باشماق را کاری ارزشمند دانست و بر لزوم تسریع در اجرای طرح توسعه این مرز تاکید کرد. برکات معنوی تردد زائران اربعین از باشماق، لزوم تقدیر از خدمات شیخ نهرو و تکیه کسنزانی در سلیمانیه به خاطر خدمات به زائران و رشد ۱۰ برابری حضور گردشگران در مریوان در سال جاری به واسطه تردد زائران، از دیگر مطالبی بود که رمضانی به آن اشاره داشت.