جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۷:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۲ ساعت ۱۶:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در کارگروه اشتغال:

اهتمام به اشتغال و معیشت مردم اولویت دولت سیزدهم است

استاندار کردستان توجه به اشتغال و معیشت مردم را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و بر انتقال حساب‌‌های مالی واحدهای زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، عصرامروز پنجشنبه دوم شهریور ماه جاری، “اسماعیل زارعی کوشا” در چهارمین کارگروه اشتغال که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با تبریک به مناسبت آغازهفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، برای همه کسانی که در مجموعه دولت در حال خدمت هستند آرزوی توفیق کرد. طبق اظهارات وی، در نظام و ساختار جمهوری اسلامی دولت  فقط قوه مجریه نیست بلکه دولت نظام اداری کشور است که در قوه مقننه، قوه قضائیه، قوه مجریه، نهادهای نظامی و انتظامی در حال خدمت به مردم هستند و یک  بهم پیوستگی ساختاری بوجود آمده لذا امید است ما بتوانیم قدر بدانیم و خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم. زارعی کوشا در ادامه با اشاره به نگاه ویژه معاون حوزه اشتغال وزارت تعاون به استان تصریح کرد: سرمایه گذاری هلدینگ‌های وزارت کار و تعاون در استان طبق مصوبه دولت انجام و مقرر شد در هر شهرستانی توسط این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود که این امر در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه طلای سقز در حال انجام  و پروژه توسعه طرح لاستیک بارز در دهگلان در دست اقدام است افزود: صندوق بازنشستگی کشوری نیز قول داده‌اند که در حوزه معدن و صنایع لبنی در استان سرمایه گذاری کنند. استاندار کردستان با تاکید بر انتقال حساب‌های واحدهای زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان گفت: اولویت بانک رفاه و توسعه تعاون که زیر مجموعه وزارت خانه هستند این مورد پیگیری و این اقدام صورت گیرد و حساب‌های مربوط به زیرمجموعه وزارت رفاه به بانک‌های استان منتقل شود. وی با بیان اینکه  کردستان در زمینه ایجاد اشتغال در سامانه رصد ۲ تا ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است خاطرنشان کرد:  اما نسبت به عملکرد سال گذشته اکنون در رده بندی جایگاه پایین‌تری داریم. زارعی کوشا اذعان کرد: باتوجه به منابع بانکی محدود و ناچیز در استان و همه فراز و نشیب‌ها مجموعه بانک‌های استان  عملکرد مطلوبی داشته‌اند که این اقدام را ارج می‌نهیم  چراکه بانک‌های استان مصداق بارز نماینده استان در بانک خود هستند و در  مجموع طی یکی دو ماه گذشته در جذب منابع جزء۲ بندب تبصره ۱۶ افتخار آمیز عمل کرده‌اند. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به نرخ بیکاری ۸.۲ درصد در سال جاری اظهار کرد: اولویت اصلی دولت ایجاد اشتغال و اهتمام ویژه به آن است و رییس جمهوری بارها بر این مهم تاکید داشته و دارد. کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: عملکرد اشتغال زایی در دولت سیزدهم  در سه دهه گذشته بی سابقه بوده است و نشان از اهتمام دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دارد. وی تصریح کرد: سال گذشته در کردستان تحقق تعهد اشتغال ۱۳۲ درصد بود که عدد قابل توجهی است، ضمن اینکه ضریب صحت سنجی بسیار بالا بود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در کردستان در ۲ سال اخیر از میانگین کشوری بالاتر بوده که اتفاق بسیار خوبی است و در واقع کاهش نرخ بیکاری بدون افزایش مشارکت اقتصادی ارزش تحلیلی خاصی ندارد. وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب بانک‌های کردستان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، بر لزوم اولویت قرار دادن پرداخت وام توسط بانک ها به متقاضیان برای ایجاد اشتغال تاکید کرد. این مقام مسئول بر ضرورت جدیت در پرداخت وام اشتغال خانگی تاکید کرد و افزود: از بانک مرکزی این قول را گرفته‌ایم که در صورت جذب ۷۰ درصد منابع بانکی این بخش تا پایان مهرماه، حداقل ۵۰ درصد اعتبارات کنونی را مجددا دریافت کنیم.