جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۴:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۳ ساعت ۱۶:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه:

 افتتاح ۵۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت/ ایجاد سامانه نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران استان کردستان/رویکرد دولت سیزدهم، تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

  جذب سرمایه‌گذار خارجی جزو الزامات اقتصاد مقاومتی است استاندار کردستان گفت: امسال در هفته دولت ۵۶۲۱  میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” عصر امروز جمعه سوم شهریورماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت در سطوح مختلف،  یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، اسوه دولتمردان ماندگار در قلب ملت ایران را ارج نهاد و اظهار کرد:  کمک به شفافیت در مجموعه دولت رسالت خطیر خبرنگاران است. وی از افتتاح کلان پروژه پتروشیمی در آینده نزدیک در کردستان خبر داد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. استاندار کردستان گفت: امسال در هفته دولت ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود. وی بیان کرد:  نوسازی مدارس ۲۱ پروژه، بنیاد مسکن ۸ پروژه، دانشگاه علوم پزشکی ۲۷ پروژه،  شرکت آب منطقه‌ای ۶ پروژه، اداره صمت ۹ پروژه، حوزه ارتباطات ۱۳ پروژه، راهداری یک پروژه، منابع طبیعی ۵ پروژه، جهادکشاورزی ۶۸ پروژه، شرکت برق۳۴ پروژه، گاز ۸۳ و کمیته امداد هم یک پروژه برای افتتاح دارند.

زارعی کوشا تصریح کرد: احتمالا تعدادی از پروژه‌ها تا یکی دو هفته بعد از هفته دولت افتتاح شود و این زمینه‌ای برای حضور وزرا و مسوولان کشوری در کردستان است. استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ما پروژه‌های قابل بهره‌برداری را معطل مراسم افتتاح نمی‌کنیم ادامه داد: باید مردم از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند. زارعی کوشا  اضافه کرد: جدا از ۳۱۶ پروژه آماده افتتاح در هفته دولت،  ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.  وی با اشاره به اینکه در کردستان پروژه‌های نیمه تمامی داریم که بیش از دو دهه عمر دارند، افزود:  تا پایان امسال در زمینه اتمام این طرح‌ها و پروژه‌ها اتفاقات خوبی خواهد افتاد. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: روز گذشته در اولین روز از هفته دولت  به صورت همزمان ۱۳  پروژه در سنندج در بخش‌های مختلف آموزشی،  عمرانی، رفاهی، خدماتی و فرهنگی افتتاح شد. زارعی کوشا به تاثیرگذاری سفر رئیس جمهور در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان گریزی زد و گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش حل شد و در طول یک سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر به پروژه‌های استان تخصیص یافت. طبق اظهارات زارعی کوشا، این توفیق میزبانی از زائران اربعین و دریچه ای که از مرز باشماق کردستان به سمت کربلای معلی باز شده است فرصت بسیار با ارزشی برای استان از لحاظ مادی و  معنوی و در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی نیز آورده‌های خوبی برای استان به ارمغان آورده است.