شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۱:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۲ ساعت ۰۸:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

آغاز اجرای مانور تمرینی- آموزشی مناطق ۶ گانه غرب کشور با دستور استاندار کردستان:

آغاز مانور‌ پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق شمال‌غرب کشور/ استقرار نیروهای عملیاتی مناطق ۶ گانه در سنندج/ ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی برای مقابله با بلایای طبیعی

اولین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور با رویکرد "بارش شدید باران" و "ایجاد سیلاب" به میزبانی سنندج با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه ، اولین مانور تمرینی- آموزشی مناطق ۶ گانه( منطقه شمال غرب) با رویکرد بارش شدید باران و ایجاد سیلاب با هدف هم افزایی افزایش آمادگی و تمرین اکیپ‌های عملیاتی صنعت آب و برق در مقابله با شرایط بحرانی با رمز یا رسول‌الله(ص)، با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین، به میزبانی سنندج در  محل آب منطقه‌ای این شهر، برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین با بیان اینکه لزوم آمادگی در مقابله با بحران بر کسی پوشیده نیست، افزود: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور به وقوع می پیوندد لذا دستگاه‌های مرتبط باید همواره آماده باشند.

زارعی کوشا با ذکر اینکه وزارت نیرو و زیر مجموعه هایش مستقیم با زندگی مردم ارتباط دارند، خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته شرایط مختلف اضطراری در استان از جمله واژگونی تانکر حامل مواد سوختی در سد قشلاق و آتش سوزی در برخی از مناطق استان به وجود آمد که با تلاش مجموعه های مختلف در سردترین روزها و شب‌های سال، با خلاقیت، ابتکار و ورود بهنگام، مدیریت شد.

وی برگزاری این مانور را اقدامی مثبت برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم  این مانور با موفقیت برگزار و منجر به هم افزایی و آمادگی بیشتر شود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء آمادگی‌ها در مقابل بحران و مواجهه با شرایط بحرانی با توجه به الزامات، اظهار کرد: عمده بحران‌ها در کشور ما نمود و سابقه تکرار دارد لذا وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن به عنوان دستگاهی که عمده‌ترین زیرساخت‌ها را برای زندگی امروز تامین می‌کنند و فعالیت و خدمات آن‌ها با زندگی آحاد مردم در شهر و روستا و نقاط مختلف ارتباط مستقیم دارد قطعا مدیریت سریع این بحران‌ها در حوزه آب و برق در ایام مختلف سال در شرایط اضطراری تمرین و آمادگی مستمر را، می‌طلبد.

زارعی کوشا برگزاری این مانور و ارتقاء این آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها در این زمینه را قدم مثبت و موثری در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در شرایط بحرانی دانست.

در این جلسه کمیته‌های مدیریت بحران و اکیپ‌های مستقر نیز گزارشی را به صورت ویدئو کنفرانس ارائه نمودند.

گفتنی است؛ با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط هریک از کمیته‌های شش‌گانه صنعت آب و برق استان کردستان، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی ۶ استان غرب کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، زنجان، اردبیل و کردستان 
در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج انجام شد.

اکیپ های عملیاتی، امروز به محل های عملیاتی مانور در مناطق چهار گانه اعزام شدند و پس از استقرار در محل با فرمان ستاد فرماندهی مستقر در شرکت آب منطقه ای استان کردستان مانور شروع شد.