شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۸:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۲ ساعت ۱۵:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان در کارگروه استانی مدیریت بحران انرژی عنوان کرد:

صرفه‌جویی مهم‌ترین نسخه عبور از بحران گاز/ بهینه سازی مصرف انرژی در فصل سرما

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان گفت: اساسی ترین راه برای برون رفت مقابله با کاهش افت فشار گاز در فصل سرد سال و تامین پایدار، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای بهینه مصرف کردن انرژی و صرفه‌جویی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی پور امروز چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه در کارگروه استانی مدیریت بحران انرژی که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها در بحث انرژی، شیوه‌های مختلف صرفه جویی در مدیریت مصرف گاز باید مدنظر قرارگیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مصرف صحیح انرژی از مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شروع شود، افزود: این نعمات الهی متعلق به آیندگان است و همه موظفیم در مقابل این ذخایر و منابع طبیعی حفاظت کنیم و صرفه‌جویی لازم را بعمل آوریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با توجه به اهمیت موضوع، حضور دستگاه‌های مربوطه در این جلسه را ضروری برشمرد و بازدیدهای دوره‌ای از ادارات توسط مسئولین شرکت گاز و مقایسه آن با سال گذشته را مورد تاکید قرار داد.

رشیدی‌پور ادامه داد: افرادی که مسئولیت مدیریت واحدهای صنعتی و تولیدی را به عهده دارند، مصرف بهینه گاز را در دستور کار قراردهند.

وی بیان کرد: قبول داریم که اولویت در فصل سرما تامین سوخت خانگی است اما در بخش صنعت نیز این امر لازم و نیازمند رعایت مصرف است.

این مقام مسئول فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در راستای بهره‌مندی همگانی را الزامی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم امسال در تمامی واحدها، نسبت به سال گذشته حتما ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم.

رشیدی پور بر تجهیز و نوسازی موتورخانه ادارات تاکید کرد و افزود:  احساس مسئولیت در بحث صرفه‌جویی انرژی در راستای کنترل افت احتمالی فشار گاز در فصول سرد سال و تلاش برای پایداری انرژی برای تمامی واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری در زمستان امسال ضروری است.

در این جلسه مواردی پیرامون درصد تعداد مشترکین بخش خانگی استان کردستان در دامنه‌های مصرف مختلف،
محدودیت‌های ابلاغی از طرف دیسبچینگ شرکت ملی گاز، وضعیت ذخیره سازی سوخت مایع در واحدهای صنعتی، بیمارستان‌ها و ..، وضعیت ذخیره سوخت مایع در مرغداری‌های سطح استان،  پایش و بازدید از سیستم‌های گرمایشی ادارات در فصل سرما، اقدامات بهینه سازی موتورخانه مشترکین، جداسازی سیستم‌های گرمایشی نگهبانی مهمان‌سرا‌ها و دیگر اماکن، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مواردی نیز مصوب شد.