شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۴:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۳ ساعت ۱۶:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

حفاظت از مراکز آموزشی در مقابل خطر آلوده شدن با مواد مخدر/ لزوم ساماندهی محل نگهداری معتادان متجاهردر آستانه فصل سرما

استاندار کردستان با بیان اینکه آلوده‌کردن مراکز آموزشی به مواد مخدر جرم فرهنگی و امنیتی محسوب می‌شود، گفت: اجرای طرح مقابله با مواد مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مستمر و مداوم  با جدیت دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه در جلسه شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد،  اظهار کرد: امروز بار دیگر کردستان معطر به خون پاک شهدای گمنام شد، امید است بتوانیم تکلیف خود را نسبت به شهدا به خوبی و با خدمت بیشتر، ادا کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا یکی از تکالیف ما نسبت به شهدا، جامعه، کشور و میهنی که به برکت و قدمت خون شهدا، انسجام و تمامیت آن حفظ و به ما تحویل داده شده، این است که با آسیب های اجتماعی که بسیار سنگین‌تر و خسارت‌بارتر از جنگ نظامی، از درون ما را تهدید می‌کند، با روحیه جهادی و انقلابی مبارزه کنیم.

استاندار کردستان پیشگیری از آلوده شدن فضاهای آموزشی به انواع مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌هایی عنوان کرد که باید کانون توجه و تمرکز باشد و با اهتمام اولیا، معلمان و مربیان مدارس اجرا و  استمرار داشته باشد.

زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر کار تبیینی و آموزشی،  با تاسی و تبعییت از آیه‌ها و دستورات قرآن کریم، مقابله با این هنجار با جدیت در این حوزه صورت گیرد، افزود: در چارچوب قانون جزایی و قانون مجازات اسلامی کسانی که به دنبال آلوده کردن مدارس، جوانان و نوجوانان هستند باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود.

وی یادآور شد: آلوده کردن مدارس و مراکز آموزشی به مواد مخدر علاوه بر اینکه یک نوع جرم در حوزه مواد مخدر است، جرم فرهنگی و امنیتی تلقی می‌شود که باید ریشه یابی شود.

استاندار کردستان، ورود و تمرکز دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی بر این مهم و تشخیص اهداف و قصد توزیع کنندگان مواد مخدر را مهم بیان کرد و گفت: بعید نیست هدف گذاری آلوده کردن دانش آموزان و دانشجویان یک طراحی و ماموریت از طرف معاندین باشد  که از هر دری برای لطمه زدن به این نظام وارد شده اما موفق نشده‌اند که نقشه‌های شوم و پلید خود را اجرایی کنند .

زارعی کوشا ادامه داد: دشمن دنبال تهی کردن داشته‌های انسانی نظام از درون است که چالش و زنگ خطری جدی محسوب می‌شود و همه ما باید نسبت به آن حساس باشیم و رسالت خود را در این حوزه انجام دهیم.

وی کارکرد شورای مبارزه با مواد مخدر استان را مطلوب ارزیابی کرد و اثر سنجی آن را حائز اهمیت دانست و پایش و خروجی جلسات، برنامه‌ها و کارها را مهم عنوان کرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یک ارزیابی کمی در مورد اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح استان باید انجام شود، اینکه تا چه میزان این برنامه‌ها در کاهش گرایش به سمت مواد مخدر اثرگذار بوده از اهمیت زیادی برخودار است.

زارعی‌‌کوشا با تقدیر از اقدامات انجام گرفته در عملیاتی کردن کمپ ماده ۱۶ اظهار کرد: راه‌اندازی این کمپ تاثیر خوبی در ساماندهی معتادین متجاهر داشته و ساماندهی کمپ بانوان نیز اقدام ارزشمندی است که البته باید نظارت‌ها کامل بر فعالیت آن انجام شود.

وی با تاکید براینکه وجود کارتن خواب‌ها در سطح شهر رقت انگیز است، گفت : براساس اعلام شهردار آمادگی کامل در مرکز استان برای اسکان بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها وجود دارد این ظرفیت باید در سایر شهرها نیز فراهم شود.

استاندار کردستان افزود: انتظار داریم با کمک شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف بهبود و رهایی معتادان از قید بند اعتیاد، راه‌اندازی شود.

زارعی‌کوشا پرداخت مطالبات کمپ‌های ترک اعتیاد را از ضرویات دانست و تاکید کرد: کمپ‌ها برای ارائه خدمت نیازمند انگیزه و حمایت هستند لذا دستگاه‌ها باید در این زمینه به تکالیف خود عمل و مطالبات آتها را پرداخت کنند.


در جلسه مذکور خلاصه‌ای از اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در روستا و تشکیل کمیته‌های راهبری استانی و شهرستانی، دستور کار گزارش تشدید اقدامات مقابله‌ای پیرامون محیط‌های آموزشی، گزارش هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس، یاری گران روستا، یاری گران ورزش و یاری‌گران کار و تولید، گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قروه از طریق وبینار ارائه و مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت.