یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۳۴:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۳:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در مسجد جامع روستای شیروانه بیان کرد:

تکمیل کریدور  مسیر سنندج- کامیاران  نیازمند ۵ همت اعتبار است/الزام پیگیری مصوبات کامیاران توسط مدیران/سهم کامیاران از سفرهای رئیس جمهور بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه است/سفرهای شهرستانی مسیر بررسی و رفع مشکلات مردم را هموار می‌‌کند/کامیاران در مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار کردستان گفت: در سه سفر رئیس جمهور شامل دو سفر استانی و یک سفر پروژه‌ای تصمیمات خوبی برای استان گرفته شد که به صورت اختصاصی، سهم شهرستان کامیاران از این مهم قریب یک‌هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه و پروژه بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه در جریان سفر به شهرستان کامیاران با حضور در مسجد جامع روستای شیروانه از توابع شهرستان کامیاران، در جمع مردم متدین، انقلابی و جامعه کشاورزی این بخش از استقبال پرشکوه مردم و  همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در این مسجد قدردانی کرد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی بی سابقه هفته گذشته در کرمان، اظهار کرد: یکبار دیگر دشمن زبون و دست پرورده‌های استکبار، استیصال و درماندگی خود را با انجام این اقدام کور که جمعی از مردم بی دفاع و مومنی که برای حضور در مراسم فخر ایران زمین شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده‌ بودند، این عزیزان را به خاک و خون کشیده و به شهادت رساندند.

استاندار کردستان ادامه داد: همه این اقدامات ظالمانه دشمن، سند حقانیت مسیر ما و حقانیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است و نشان از خوی وحشیگری  دشمنان این مردم دارد.

زارعی کوشا اضافه کرد: افتخار ما این است که دست پرورده استکبار به نام داعش، این موجودیت خبیث  که با هدف اسلام هراسی، معرفی وارونه اسلام به دنیا و برای ضربه زدن به  جبهه مقاومت  شکل پیدا کرده بود با دستان با کفایت بزرگ مردی به نام شهید  حاج قاسم سلیمانی موجودیتش از روی زمین  پاک شد و دامن بشریت و دامن جهان از لوث چنین لکه ننگی تطهیر شد و تاریخ این افتخار بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیندگان به حال ما غبطه خواهند خورد چراکه در دورانی نفس کشیدیم و زنده بودیم که امثال سلیمانی‌ها در آن دوران زندگی می‌کردند و از نزدیک شاهد رشادت و سلحشوری بزرگمردانی بودیم که اقدامات و کارهای بزرگ آنها را باید در افسانه ها جست.

استاندار کردستان در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: امروز توفیق یافتیم به عنوان دومین شهرستان بازدیدهای بخشی و جلسات مردمی و نشست رفع مشکلات و گره گشایی از  درخواست‌های مردم در شهرستان کامیاران در محضر اهالی خونگرم این منطقه باشیم.

طبق اظهارات وی ، ادعا نمی‌کنیم که با برگزاری این نشست‌ها همه مشکلات حل شود اما معتقدیم، دسترسی آسان به مدیران ارشد استان قطعا موجب گره‌گشایی برخی مسائل و ایجاد راه‌هایی برای حل مشکلات و منجر به حساسیت موضوع و اهمیت مسائل برای مدیران به شکل علنی‌تر می‌شود‌‌‌.

زارعی کوشا با بیان اینکه در طول بیش از  دو سال از عمر دولت سیزدهم  توجه ویژه دولت به استان کردستان معطوف شده افزود: قریب به یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان مصوبه و پروژه برای کامیاران تعریف و اختصاص یافت که غیر از پروژه‌های عمومی است‌.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیتی که در سفر رییس جمهور به کردستان  ایجاد شده جهشی در توسعه و پیشرفت استان صورت گیرد‌.

استاندار کردستان به اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن در این شهرستان گریزی زد و گفت: میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کامیاران ۶۰ درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری ۵۴ درصد است.

زارعی‌کوشا، احداث ۳۱۲ کیلومتر راه روستایی و زیرسازی ۵۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی را از اقدامات دیگر دولت سیزدهم در شهرستان کامیاران عنوان کرد و افزود: در حوزه بهسازی و عمران روستاها و اجرای طرح هادی معادل ۴۰ سال گذشته در دو سال گذشته کار شده است.

وی تصریح کرد: گرچه دارای عقب ماندگی‌هایی در برخی شاخص‌ها هستیم که مربوط به دوره‌های قبل است اما در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم در شاخص‌های مختلف به میانگین کشوری یا بالاتر از آن دست یابیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: در سفر امروز نیز مصوباتی برای شهرستان خواهیم داشت که باید مدیران، کارهای جهشی را در این شهرستان انجام دهند و پیگیر اجرای مصوبات باشند‌.

زارعی کوشا بهره برداری و تقویت زیرساخت‌های کریدور غرب در مسیر سنندج کامیاران را مستلزم ۵ همت اعلام کرد و گفت: ساماندهی این مسیر در اولویت کارهای عمرانی استان قرار دارد.