یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۰۶:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۲:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان در موچش؛

کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکن ملی/برنامه‌ریزی برای آسفالت راه‌های ۱۸ روستای بخش کامیاران/ ۲۸ درصد از اراضی کشاورزی بخش موچش، آبی است/ دیدار با خانواده سه شهید/ برپایی میز خدمت

کلنگ ساخت ۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر موچش کامیاران با حضور استاندار کردستان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” در جریان سفر به شهرستان کامیاران
همراه با مدیران ارشد استان در بدو ورود به شهر موچش در گلزار شهدای این شهر حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با حضور در مسجد جامع موچش و دیدار با مردم این شهر از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های مردم قرار گرفتند‌

وی با اشاره به اقدامات شایان دولت سیزدهم و آغاز یک حرکت جهادی و جهشی در کار، عمران و خدمت در استان، اظهار کرد: این اقدامات و دستاوردها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا حاصل شده است.

استاندار کردستان در ادامه، اتمام پروژه‌های کلان ۱۸ ساله بر زمین مانده که در یک سال و نیم تکمیل شده و بهره‌برداری از کلان پروژه های نیمه تمام در استان را از عنایت ویژه دولت سیزدهم به کردستان دانست.

زارعی کوشا با بیان اینکه مجموعه دولت نیز با تلاش و پشتکار و توجه ویژه به استان کردستان، زمینه کار و خدمت را برای ما فراهم کرده است، افزود: امروز ما به اینکه در جلسات ملی اعلام می‌شود که کردستان در جذب تخصیص سفرهای رییس جمهور رتبه اول کشور را دارد، افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش و شهر موچش از گذشته تاکنون به عنوان قطب کشاورزی استان با حضور کشاورزانی موفق و پرتلاش مطرح بوده است، افزود: با وجود اینکه بهره‌مندی استان از زمین‌های آبی کشاورزی، ۱۲ درصد و بسیار رقم پایینی است اما در بخش موچش ۲۸ درصد از اراضی کشاورزی آبی است.

طبق اظهارات استاندار کردستان با بهره‌برداری و آبگیری از سدهای امیرآباد و رمشت بخشی از پایاب آن اجرا و اراضی آبی رشد قابل توجهی را خواهد داشت.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت جاده روستایی و این که طبق گزارشات ۱۸ روستای این شهر به جاده آسفالته دسترسی ندارند، ادامه داد: یک سوم اعتبارات شهرستانی توسط فرمانداری کامیاران برای راه روستایی اختصاص یافته و کار بزرگی در این‌حوزه انجام شده که امید است در کمترین زمان در روستاهای باقیمانده نیز این امر عملیاتی شود.

دیدار با خانواده شهید عرفانی نسب در کامیاران و خانواده های معزز شهید فرزادساعدموچشی، شهیدعلی اکبرساعدپناه، شهید صحبت الله ساعدموچشی و شهیدمحمدعلی زارع رمشتی در شهر موچش از دیگر برنامه‌های سفر استاندار کردستان به این شهرستان بود.

همچنین در حاشیه  این سفر یک روزه، ۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر موچش کامیاران با حضور استاندار کردستان کلنگ زنی شد‌ و برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۳۰ قطعه زمین به مساحت ۷ هزار متر مربع توسط راه و شهرسازی اختصاص یافت و مقرر شد با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این پروژه‌ها در اسرع وقت احداث شوند.