یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۳۴:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۳:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه قرارگاه مقابله با سرقت تاکید کرد:

تشدید مقابله با خریداران اموال مسروقه/ لزوم پرداخت مطالبات کمپ‌ها/  پیشگیری از وقوع جرم در بستر دانش مدیریت/ کردستان در زمینه وقوع سرقت جزء استان‌های آخر کشور است

استاندار کردستان گفت: در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، برخورد قاطعانه با خریداران اموال مسروقه موسوم به مالخران و ساماندهی اصنافی که اجناس دست دوم را خریداری می‌کنند، ضروری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز شنبه ۲۳دی ماه در سومین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد، با اشاره به گزارشا‌هایی که در این جلسه توسط قرارگاه مقابله با سرقت و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شد، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین مولفه کاهش جرائم عنوان کرد‌.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی و خصوصی، نصب دوربین و تجهیزات مناسب زمینه کاهش سرقت را فراهم می‌سازد، گفت: هرچند سارقین حرفه‌ای معمولا یک گام جلوتر هستند اما کنترل این مهم و  تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سرقت در راستای آرامش و امنیت شهروندان ضروری است.

استاندار کردستان با تقدیر از شرکت توزیع نیروی برق استان برای اقدام خوب و کارآمدی که در زمینه تبدیل کابل‌های مسی به کابل‌های خود نگهدار انجام داده‌اند، افزود: این کار زمینه سرقت را در عمل از بین برده و موجب شده بخشی از آمار سرقت کاهش یابد که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کردستان، استان آخر کشور از نظر وقوع سرقت است، ادامه داد: مبارزه با سرقت از اولویت‌های اصلی پلیس و متولیان امر بوده و در همین راستا تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف در استان باید اندیشیده شود هرچند آمار کاهشی به معنای رفع تکلیف نیست و این آمار محدود نیز، باید صفر شود.

استاندار کردستان در ادامه تجهیز و نصب دوربین در محورهای، شهری، روستایی و  مواصلاتی در زمینه پیشگیری از سرقت تابلو در راه‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی را نیازمند تدابیر ویژه برشمرد و گفت: همکاران در حوزه راهداری و دبیر قرارگاه مقابله با سرقت مکلف هستند همه دستگاه‌ها را به ارائه گزارش تفصیلی برای نتیجه مناسب و تحقق اهداف برتر در این زمینه، مجاب کنند.

زارعی کوشا با  تاکید بر اینکه در کنار مقابله با سارقان، با مالخران اموال مسروقه نیز برخورد جدی شود، عنوان کرد: برخورد قاطعانه با افراد سارق و مالخر و دیگر مجرمانی که امنیت شهر و جامعه را هدف قرارداده‌اند در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، با طرح و برنامه‌ریزی مناست، انجام شود و اقدامات لازم جهت مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمپ ماده ۱۶ تاثیر بسزایی در ساماندهی معتادین متجاهر دارد، گفت: پرداخت مطالبات کمپ‌ها و تقویت اماکن نگهداری معتادان متجاهر با توجه به قرارگرفتن در فصل زمستان و نیاز به سرپناه، ضروری است.

در این جلسه آمار مقایسه‌ای وقوع و کشف سرقت در سطح استان در ۹ ماهه و ۲۱ روزه  سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سهم شهرستان‌ها در وقوع سرقت‌ها در مدت زمان عنوان شده، سهم وقوع سرقت‌ها به تفکیک نوع سرعت، اجرای ۳۲ طرح مبارزه با سرقت در سطح استان، برخورد با مالخران، انعکاس موفقیت‌های پلیس به منظور ارتقاء احساس امنیت و ارائه هشدارهای پلیسی به شهروندان، بیان شد و مطالبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.