جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۰:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۵ ساعت ۲۰:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

لزوم افزایش اعتبارات فرهنگی به منظور پیشگیری و مبارزه موثر با مواد مخدر/ از نام نیک و  مظهر سفید بودن کردستان در حوزه اعتیاد صیانت شود

استاندار کردستان افزایش اعتبارات از محل ظرفیت‌های قانونی تامین بودجه از منابع ملی برای انجام فعالیت های فرهنگی جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و تبعات آن را ضروری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، شامگاه امروز شنبه پنجم اسفندماه، مراسم تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با حضور استاندار کردستان، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه بامواد مخدر، فرمانده انتظامی و دیگر مسئولان در محل سالن شهدای گمنام برگزار و ضمن تقدیر از تلاش سردار آزادی، علی محمدپناه به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان معرفی شد.

استاندار کردستان در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: کردستان در زمینه آلودگی به مواد مخدر و تعداد معتادین متجاهر نسبت به سایر استان‌ها، استانی پاک است اما نمی‌توان از آسیب های این معضل خانمان‌سوز غافل شد.

وی افزود: حوزه مبارزه با مواد مخدر یکی از حوزه هایی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون پرچم‌ مبارزه با این آسیب خانمانسوز را برافراشته و هزینه‌های زیادی را در این راه متحمل شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: ایران
به واسطه ناامنی‌ها و شرایط نامناسبی که در طول دهه‌های مختلف بر این سرزمین حاکم بود و از همه مهتر همسایگی با کشورهای تولیدکننده عمده مواد مخدر در مسیر ترانزیت قاچاق این مواد به نقاط مختلف دنیا بوده لذا علاوه بر  آسیب پذیر بودن، هزینه‌های زیادی را برای مقابله و پیشگیری پرداخته‌ایم.

زارعی کوشا یادآور شد: در مجامع بین الملی از جمهوری اسلامی بابت کارهای بزرگی که در راستای مبارزه با مواد مخدر و احساس مسئولیتی که در این زمینه داشته و اقدامات بشر دوستانه و هزینه هایی که در صیانت از نوع بشر متحمل شده،  تجلیل و قدردانی بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان به تعبیر مقم معظم رهبری استانی فرهنگی و از جمله استان‌هایی است که از دیر باز به عنوان استانی پاک معروف بوده است افزود: آلودگی به مواد مخدر و این آسیب بزرگ   همچنان از قبح و کراهت بسیار زیادی در میان خانواده‌های کردستانی برخوردار است هرچند استان ما نیز از  این آسیب اجتماعی در امان نبوده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کمپ ماده ۱۶ با تلاش مجموعه‌های مختلف از جمله شورای مبارزه با مواد مخدر، فرمانداری، شهرداری آماده و بستری را برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر فراهم کرده، افزود: امیدواریم هیچ لکه‌ای بر دامن کردستان زیبا و همیشه قهرمان از این نوع آلودگی باقی نماند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد:  علاوه بر تلاش برای درمان معتادان آلوده به مواد مخدر باید به شدت در مقابل این بلای خانمانسوز ایستادگی کنیم و مظاهر آلوده به اعتیاد را از چهره کردستان کاملا پاک کنیم تا از نام نیک و  مظهر سفید بودن کردستان در حوزه اعتیاد صیانت شود.

وی ضمن قدردانی از تشکل‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر که مسئولانه در سطح استان فعال هستند، گفت: در این دوره از فعالیت شورا با حضور سردار آزادی اهتمام قابل توجهی وجود داشت  که امیدواریم این روند در آینده توسط دبیر جدید با نقطه عزیمت جدی استمرار یابد.

زارعی کوشا اضافه کرد: انتظار داریم با رویکرد علمی و نگاه جدی به این حوزه و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود استان و مشارکت مجموعه‌ها و تعامل با شورای مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان، مسیری که با تلاش دبیر سابق شورا در استان طی کرده‌ایم با جدیت ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای گردشگران در استان در مقایسه به سال‌های قبل از اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: این افزایش آمار نشاندهنده تعلق خاطر و شناخت خوب هم وطنانمان نسبت به استان است که و به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری در کشور تعریف شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در آستانه عید نوروز، می‌طلبد برای ساماندهی سیمای شهر و دیارمان تلاش کنیم، تاکید کرد: پاک کردن چهره شهر از وجود معتادان متجاهر در ایام سال نو که در پیش داریم باید اولویت شورای مبارزه با مواد مخدر استان باشد.

زارعی کوشا با تاکید براینکه نگاه به کردستان در تخصیص اعتبارات مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید ویژه باشد، عنوان کرد: امروز یک بدهی سنگین در استان به کمپ‌های ترک اعتیاد داریم و عملا توانی برای اداره کمپ‌ها باقی نمانده است، امیدواریم با اختصاص اعتبارات و تزریق مالی مناسب در این حوزه گره‌گشایی لازم صورت گیرد.